Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 26 grudnia 2025 15:55
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Budowa drugiego etapu obwodnicy Sanoka może ruszać. Powstaną ronda, chodniki i most nad Sanem

Wojewoda Podkarpacki wydał pozwolenie na budowę II etapu obwodnicy Sanoka w ciągu drogi krajowej nr 28. Decyzja ma rygor natychmiastowej wykonalności, co umożliwia niezwłoczne rozpoczęcie robót budowlanych.
Budowa drugiego etapu obwodnicy Sanoka może ruszać. Powstaną ronda, chodniki i most nad Sanem

Źródło: GDDKiA

Rzeszowski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zaznacza, że oddany do ruchu w 2020 roku pierwszy etap obwodnicy Sanoka pozwolił na skierowanie ruchu tranzytowego z Krosna na DK28 i DK84 w kierunku przejścia granicznego Krościenko - Smolnica. 

- Budowa drugiego etapu spowoduje domknięcie obwodnicy miasta w ciągu DK28, która za Sanokiem biegnie w kierunku Przemyśla - tłumaczy Joanna Rarus, rzecznik oddziału GDDKiA w Rzeszowie.

Na początkowym odcinku obwodnica będzie przebiegała po śladzie istniejącej DK84, a następnie zostanie skierowana na północ na drugą stronę Sanu. Na wspólnym przebiegu z DK84 droga wyposażona zostanie w pas wielofunkcyjny. W ramach zadania wybudowane zostaną m.in. dwa ronda w miejscach krzyżowania się obwodnicy z istniejącymi drogami krajowymi (DK84 i DK28). Wykonane zostaną też chodniki, ciągi pieszo-rowerowe oraz jezdnie dodatkowe do obsługi przyległych nieruchomości.

Wybudowane zostaną też obiekty inżynierskie: pięć mostów (w tym wszystkie pełniące dodatkowo funkcję ekologiczną), jeden obiekt w ciągu pasa technologicznego, dwa przepusty (w tym jeden pełniący dodatkowo funkcję ekologiczną) i mur oporowy. 

- Największym wyzwaniem będzie budowa mostu nad linią kolejową i rzeką San o długości całkowitej blisko 290 metrów i przęśle nurtowym o długości 120 metrów - informuje Joanna Rarus

Inwestycję realizuje Budimex, a wartość kontraktu to 152,3 mln zł. Nowa droga krajowa będzie miała 3 km długości. Zakończenie inwestycji planowane jest w 2028 roku.

Odcinek realizowany jest w systemie Projektuj i buduj. Wykonawca opracował dokumentację techniczną, która była niezbędna do złożenia wniosku o decyzję ZRID. Teraz, kiedy została ona wydana, można rozpoczynać roboty budowlane.

W pierwszej kolejności przeprowadzona będzie niezbędna inwentaryzacja stanu nawierzchni dróg publicznych i obiektów kubaturowych. Następnie przeprowadzone zostaną rozpoznania saperskie oraz zabezpieczenie terenu budowy zgodnie z uwarunkowaniami środowiskowymi. W kolejnych etapach wykona wycinkę drzew pod nadzorem ornitologicznym, dojazdy do placu budowy oraz oczyści teren po wycince wykonanej przez Lasy Państwowe.

GDDKiA przypomina, że wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej określa granice terenu przewidzianego pod budowę drogi i umożliwia rozpoczęcie procedury odszkodowawczej za przejmowane na rzecz Skarbu Państwa nieruchomości. 

- Postępowanie administracyjne, mające na celu ustalenie wysokości odszkodowania, będzie prowadził Wojewoda Podkarpacki - tłumaczy Joanna Rarus

Dodaje, że powołani przez niego niezależni biegli rzeczoznawcy majątkowi oszacują wartość nieruchomości, co będzie podstawą do wydania decyzji odszkodowawczej.

Właściciele nieruchomości otrzymają od GDDKiA odszkodowanie w ciągu 14 dni od kiedy decyzja o ustaleniu odszkodowania stanie się ostateczna. Więcej o procedurze odszkodowawczej można przeczytać TUTAJ
 


Podziel się
Oceń

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
PRZECZYTAJ
  
Reklama