Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
sobota, 25 października 2025 11:21
Reklama
Reklama
Reklama

To będzie jeden z najdroższych odcinków S19. Powstaje w powiecie krośnieńskim [ZDJĘCIA]

Na odcinku S19 Dukla – Barwinek trwają intensywne prace ziemne, w ramach inwestycji powstanie ponad 18 km drogi. To jeden z najdroższych odcinków Via Carpatii. Wartość całkowita kontraktu wynosi 1 862 980 374,94 zł.
To będzie jeden z najdroższych odcinków S19. Powstaje w powiecie krośnieńskim [ZDJĘCIA]

Na odcinku budowanej drogi ekspresowej S19 Dukla - Barwinek od kilku tygodni trwają intensywne prace ziemne niemal na całej trasie. Prowadzona jest m.in. wycinka drzew, usuwanie warstw ziemi, wykopy, formowanie nasypów, zmiany przebiegu kolidujących instalacji. Budowane są również kolejne dwa tymczasowe mosty, jeden w Dukli w okolicach przyszłej estakady nad rzeką Jasiołka oraz drugi w Lipowicy. Trzeci z nich jest już gotowy kilkaset metrów dalej w Nowej Wsi. Pozwolą one na znaczne skrócenie trasy dla maszyn budowlanych do kluczowych fragmentów odcinka. Przygotowywane są również drogi dojazdowe do obiektów inżynierskich.

W ramach realizacji Projektu wykonane zostanie m.in.:

1. budowa drogi ekspresowej S19 na odcinku ok. 18,2 km,

2. węzeł drogowy Barwinek,

3. zatoki do kontroli pojazdów w Trzcianie i Barwinku,

4. przebudowa istniejących dróg w zakresie kolizji z drogą ekspresową,

5. system odwodnienia terenu, w tym urządzeń odwadniających korpus drogowy,

6. budowa dodatkowych jezdni, zlokalizowanych w pasie drogowym drogi ekspresowej,

7. budowa chodników, ścieżek rowerowych, ciągów pieszo – rowerowych i zatok autobusowych,

8. przejazdy awaryjne oraz wjazdy awaryjne na drogę ekspresową,

9. utwardzenie terenu na potrzeby utrzymania,

10. obiekty inżynierskie w ciągu drogi ekspresowej i w ciągu dróg krzyżujących się z drogą ekspresową,

11. urządzenia ochrony środowiska, w szczególności: zabezpieczenia akustyczne, przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne wraz z ogrodzeniem ochronno–naprowadzającym, zieleń i ogrodzenie drogi ekspresowej, ekrany przeciwolśnieniowe,

12. infrastruktura dla potrzeb obiektów przy drodze ekspresowej zlokalizowanych w ciągu drogi ekspresowej w tym: sieci energetyczne zasilające i oświetleniowe, sieci wodociągowe, sieci i urządzenia oczyszczające ścieki, kanalizację deszczową wraz z urządzeniami podczyszczającymi i inne,

13. przebudowa kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury pod i nadziemnej: urządzeń teletechnicznych i energetycznych, sieci wodociągowych, kanalizacji deszczowej i odprowadzającej ścieki, sieci gazowych, sieci ciepłowniczych, urządzeń melioracyjnych i hydrologicznych oraz cieków, urządzeń kolejowych i innych,

14. sieć teletechniczną na potrzeby GDDKiA,

15. oświetlenie drogowe,

16. organizacja ruchu i urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego,

17. System Zarządzania Ruchem,

18. wzmocnienie podłoża gruntowego i zapewnienie stateczności skarp wykopów i nasypów w zakresie dostosowanym do warunków gruntowo-wodnych, z uwzględnieniem:
– właściwości gruntów, skał i materiałów;
– przewidywanych oddziaływań, które mogą być przyłożonymi obciążeniami wartości granicznych odkształceń;
– wymagań określonych w polskich normach.

Zobacz też inne artykuły o S19:



Podziel się
Oceń

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
PRZECZYTAJ
Reklama
  
Reklama