Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Polacy najbardziej boją się inflacji. Jakie jeszcze mają obawy?

Ponad 35 procent Polaków odpowiadając na pytanie firmy United Surveys, stwierdziło, że boją się dalszego wzrostu inflacji, która w czerwcu wyniosła rekordowe 15,6 procent.
Polacy najbardziej boją się inflacji. Jakie jeszcze mają obawy?

Autor: pixabay.com

Sytuacja w kraju od wielu lat nie była tak trudna jak dziś. Polacy mierzą się z gigantyczną inflacją, a tuż za naszą wschodnią granicą toczy się wojna, która nie tylko destabilizuje gospodarkę na całym świecie, ale wzbudza też niepokój o nasze bezpieczeństwo. Pod znakiem zapytania stoją też zapasy gazu i węgla, które pozwolą nam przetrwać zimę.

Firma United Surveys badanie przeprowadziła na zlecenie RMF FM i "Dziennika Gazety Prawnej". Polakom zadano pytanie, czego boją się najbardziej, jeśli chodzi o drugą połowę roku.

Najczęściej padającą odpowiedzią (36,6 proc.) był dalszy wzrost inflacji, która w czerwcu wyniosła 15,6 proc.

Na drugim miejscu wśród obaw respondenci postawili eskalację konfliktu z Rosją (25,3 proc.). I nie ma w tym nic dziwnego, bo z Ukrainy napływają kolejne wiadomości o bombardowaniach i mordach. Co więcej – wielu ekspertów uważa również, że Polska mogłaby być kolejnym celem Putina, gdyby zdecydował się uderzyć następne państwo.

Trzecie miejsce zajęły możliwe kłopoty z ogrzewaniem zimą (11,4 proc.). Ta obawa również jest zasadna – o ryzyku niedoboru gazu i problemach z transportem węgla mówił na antenie radia TOK FM prezes Urzędu Regulacji Energetyki Rafał Gawin. Jego zdaniem obecna sytuacja powinna skłonić Polaków do oszczędzania energii.

Ankietowani przyznali też, że boją się nasilenia konfliktu przed wyborami (9 proc.), zablokowania pieniędzy z Unii Europejskiej dla Polski (8,9 proc.), utraty pracy i bezrobocia (4,2 proc.). Pozostałe 4,9 proc. stanowili uczestnicy badania, którzy nie mieli sprecyzowanego zdania w tej kwestii.

News4Media

 



Podziel się
Oceń

Reklama
Reklama
PRZECZYTAJ