Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Sztuka opowiadania historii: jak utrzymać widzów w YouTube do końca filmu?

Kręcisz fajne filmy na YouTube, dobrze je projektujesz, ciągle się poprawiasz, ale twoje poglądy i subskrybenci wciąż nie rosną? Postrzeganie informacji za pomocą wideo jest wygodne, interesujące i szybkie, co lubią użytkownicy. Dlatego filmów jest coraz więcej, ale obecne przesycenie nimi prowadzi do przeoczenia treści, co jest nieopłacalne dla producentów towarów i usług.

W tym artykule dowiesz się, jak wygrać konkurs na uwagę publiczności, co przyciągnąć i jakich błędów unikać.

Jak utrzymać uwagę widza w filmie?

Produkcja wideo w pełnym cyklu zajmuje się między innymi tym popularnym zadaniem. Faktem jest, że pierwsze 5 lub maksymalnie 7 sekund są znaczące, po czym użytkownik decyduje, czy przewinąć do przodu, czy zamknąć wideo. Aby temu zapobiec, musisz poprawnie zbudować strukturę wideo.

W sprzedaży reklamy wideo część artystyczna odgrywa drugorzędną rolę, na pierwszy plan wysuwa się najwyższa umiejętność - penetracja świadomości grupy docelowej. Oznacza to, że musisz znać potencjalnych klientów: z czym żyją, o czym myślą lub marzą, jakie mają obawy, jakie myśli im przeszkadzają itp. Na tej podstawie możesz sformułować wiadomość, która zawiera:

  • Główna Wiadomość otrzymana przez widza;
  • Jakie myśli powinny powstać;
  • Co robić.

Ta wiadomość jest rdzeniem treści reklamowych wideo, a nie nałożeniem w formie słów: zadzwoń, napisz itp. Oczywiście powinien być telefon, ale wzbudzenie zainteresowania jest najważniejsze.

Wstawianie "haczyków" musisz jak najszybciej przejść do głównej części filmu - bez przeciągających się początków. Istnieją różne sztuczki, które mogą pomóc: zadanie pytania, przesłanie niezwykłego i prawdziwego faktu, kontrastowa gra, ujawnienie nieporozumień, historia. Możesz użyć dowolnej z metod, ale ważne jest, aby podłączyć widza do jego problemu.

Wśród zasad tworzenia wysokiej jakości wideo:

1. Najpierw pojawia się apel do emocji, potem do świadomości. Zadaniem filmu jest natychmiastowe przyciągnięcie uwagi, nie pozwalając zrozumieć, że jest to reklama. Dlatego używane są pozytywne, negatywne i neutralne emocje: miłość, radość, pewność siebie, niepokój, rozpacz, strach, zaskoczenie lub obojętność.

2. Skoncentruj się na kliencie. Jeśli widz nadal ogląda wideo, kontynuacja filmu powinna być poświęcona osobie, jej osobistym korzyściom, a nie zaletom produktu. W takim przypadku prawdopodobieństwo, że obejrzy go w całości, wzrasta.

3. Oznaczenie wartości. Ważne jest, aby stworzyć efekt wow, czyli zbudować emocjonalny most dla publiczności, pozbyć się Marki, gdy widzowie zaczną przekazywać wartości firmy masom.

4. Aspekty techniczne: montaż, muzyka,lektor. Twórcy reklam wideo z powodzeniem wykorzystują sztuczki filmowe do pracy z kamerą, aby przyciągnąć uwagę. Na przykład pokazanie zbliżenia twarzy, gdy emocje bohatera są mimowolnie przekazywane widzowi i istnieje chęć oglądania do końca. Ta technika nazywa się"twarzą Spielberga". Każdy niuans jest ważny: umieszczenie aparatu, ruchy uczestników strzelania i wiele więcej.

Aby uzyskać pożądany wynik z filmu, należy go pokazać docelowej publiczności. Pomaga w tym marketing wideo, za pomocą którego można pobudzić widza, wywołać reakcję emocjonalną.

Pułapki Publiczności

Aby utrzymać uwagę do końca, istnieją skuteczne techniki:

1. Rozpoczęcie od żartu to świetny sposób, aby przełączyć widza z własnych myśli na temat filmu, rozbawić, nawiązać połączenie na poziomie emocjonalnym, a także poprawny humor jest łatwy do zapamiętania, dzięki czemu marka ma szansę zwiększyć popularność;
2. Zaczynając od palącego pytania lub słów, które wzbudzą szczere zainteresowanie - uzyskasz maksymalne zaangażowanie, pod warunkiem udzielenia pełnej odpowiedzi;
3. Tworzenie spoilera-wycinek z ekscytujących ujęć na początku fabuły;
4. Łączenie intrygi-to działa świetnie, ważne jest, aby kompetentnie przedstawić zagadkę, zainteresowanie i zmotywować widza do oglądania do końca;
5. Ogłoszenie działki lub przejście od razu do sedna;
6. Tworzenie pozytywnego nastroju za pomocą inspirującej muzyki, pięknego wizerunku lub charyzmatycznego bohatera;
7. Prezentowanie korzyści klientowi-Pokaż korzyści, wyświetl wartość i potwierdź faktami;
8. Korzystanie z animowanej postaci-Bohater dziecięcy zwiększa zaufanie, rozpoznawalność firmy, popularyzuje markę i może wyróżniać się na tle konkurencji;
9. Profesjonalnie nakręcony i zmontowany obraz jest atrakcyjny do oglądania, biorąc pod uwagę, że ponad połowa użytkowników ogląda filmy bez dźwięku i może być urzeczona tylko jedną rzeczą – obrazem wysokiej jakości.

Co Utrudnia Zaangażowanie?

Pomimo dobrze znanych technik, niektórzy popełniają błędy, które uniemożliwiają przedostanie się treści wideo do wiodących linii – wideo nie przyciąga uwagi widza. Oto one:

Zbyt długi ekran powitalny

Istnieją dwie opcje. Pierwszym z nich jest skrócenie ekranu powitalnego, aby pokazać logo, drugim jest włączenie go po wprowadzeniu, na przykład jako spoiler lub intryga, gdy widz już wykazał zainteresowanie i może poczekać na kontynuację wideo.

Usprawnienie 

Prelegent mówi w ramach wyznaczonego tematu, ale jest nudny i długi, co sprawia, że chcesz przewinąć wideo do tyłu. Jest to szczególnie niedopuszczalne w przypadku krótkich filmów nakręconych na określony temat.

Słaba jakość filmowania

Jeśli dźwięk i obraz są słabe, użytkownik nie obejrzy wideo do końca, nawet jeśli fabuła jest interesująca.

Wniosek

Tworząc film, musisz wziąć pod uwagę zarówno głębokie potrzeby obecnej i przyszłej publiczności, jak i filozofię marki firmy. Aby przyciągnąć uwagę widzów, warto zastosować w filmie różne "haczyki" i techniki. W takim przypadku wideo będzie działać dla Ciebie! Link, aby uzyskać więcej pomocy w tworzeniu angażujących i chwytliwych filmów z YouTube.


Podziel się
Oceń

Reklama
Reklama
PRZECZYTAJ