Przetarg dotyczył zaprojektowania i budowy drogi ekspresowej S19 na odcinku od węzła Iskrzynia do węzła Dukla z podziałem na dwie części:
- zaprojektowanie i budowa drogi ekspresowej S19 na odcinku od węzła Iskrzynia (z węzłem) do węzła Miejsce Piastowe (z węzłem) o długości 10,3 km
- zaprojektowanie i budowa drogi ekspresowej S19 na odcinku od węzła Miejsce Piastowe (bez węzła) do węzła Dukla (z węzłem) o długości 10,1 km.
Odcinek z Iskrzyni do Miejsca Piastowego będzie miał po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Zgodnie z założeniami mają powstać dwa węzły drogowe (Iskrzynia i Miejsce Piastowe), Obwód Utrzymania Drogowego w Miejscu Piastowym, dwie estakady, pięć wiaduktów drogowych, 11 mostów, przejście nad drogą S19 dla zwierząt średnich, przejście pod obiektem inżynierskim dla średnich zwierząt, przejście pod obiektem inżynierskim dla małych zwierząt, urządzenia BRD oraz urządzenia ochrony środowiska.
Przebudowane i rozbudowane zostaną kolidujące drogi poprzeczne, a także infrastruktura techniczna. Na realizację tej części inwestycji GDDKiA przewidziała wydanie 579 978 658,40 zł.
W przetargu na ten odcinek S19 oferty złożyło 11 firm. Najniższą – na kwotę 365 074 863,33 zł złożyło Konsorcjum: Aldesa Construcciones Polska Sp. z o.o. (lider) i Aldesa Construcciones S.A. (partner).
Pozostałe oferty złożyli:
- Budimex S.A. – 392 429 332,78 zł,
- Strabag Sp. z o.o. – 400 462 419,59 zł,
- Konsorcjum: Metrostav Polska S.A. (lider) i Metrostav Infrastructure a.s. – 424 584 147,57 zł
- Konsorcjum: Mostostal Warszawa S.A. (lider) i Acciona Construccion S.A. (partner) 440 034 039,89 zł
- Kolin Insaat Turizm Sanayi Ve Ticaret Anonim Sirketi – 444 189 900,00 zł
- Konsorcjum: Mirbud S.A. (lider) i Kobylarnia S.A. (partner) – 448 230 000,00 zł
- Mota-Engil Central Europe S.A. – 452 564 092,00 zł
- Polaqua Sp. z o.o. – 456 745 864,98 zł
- Konsorcjum: Polbud – Pomorze Sp. z o.o. (lider), MPDiM Sp. z o.o. i Intop Warszawa Sp. z o.o. – 461 051 689,23 zł
- Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor Sp z.o.o. – 503 485 352,41 zł
Odcinek z Miejsca Piastowego do Dukli będzie miał po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Powstanie węzeł drogowy Dukla, Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP) Równe kat. I (po obu stronach drogi), trzy estakady, pięć wiaduktów, sześć mostów, przejście górne dla dużych zwierząt, dwa przejścia dolne dla średnich zwierząt, przejście dolne dla małych zwierząt, dwa przepusty. Droga zostanie wyposażona w urządzenia BRD oraz ochrony środowiska. Przebudowane i rozbudowane zostaną kolidujące drogi poprzeczne, a także infrastruktura techniczna.
Na ten odcinek S19 GDDKiA przewidziała kwotę 704 621 111,18 zł. Najniższą ofertę – na kwotę 478 907 636,94 zł – złożyła spółka Strabag Sp. z o.o.
Pozostałe oferty:
- Budimex S.A. – 486 437 226,61 zł
- Polaqua Sp. z o.o. – 508 005 554,88 zł
- Kolin Insaat Turizm Sanayi Ve Ticaret Anonim Sirketi – 524 668 800,00 zł
- Konsorcjum: Mostostal Warszawa S.A. (lider) i Acciona Construccion S.A. (partner) – 546 447 562,59 zł
- Konsorcjum: Metrostav Polska S.A. (lider) i Metrostav Infrastructure a.s. – 554 375 223,25 zł
- Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor Sp z.o.o. – 568 014 000,00 zł
- Mota- Engil Central Europe S.A. – 573 515 409,00 zł
- Konsorcjum: Mirbud S.A. (lider) i Kobylarnia S.A. (partner) – 586 710 000,00 zł
Jak będą oceniane oferty?
Złożone oferty będą oceniane przy zastosowaniu następujących kryteriów: cena (60 proc.) i kryteria pozacenowe (40 proc.) czyli przedłużenie okresu gwarancji jakości na ekrany akustyczne wraz z ich posadowieniem, instalacje zasilające i konstrukcje wsporcze (30 proc.) oraz termin realizacji kontraktu (10 proc.).
GDDKiA zakłada, że umowy na realizację, w przypadku braku odwołań, zostaną podpisane w III kwartale tego roku. Wykonawcy na roboty wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie będą mieć 36 miesięcy. Ponadto wymaganiem inwestora jest złożenie wniosku o uzyskanie Zezwolenia na Realizację Inwestycji Drogowej w terminie 10 miesięcy od podpisania umowy.
tom
wizualizacje: GDDKiA