Zgodnie z przepisami prawa energetycznego oraz standardami jakości dostarczania energii, odbiorcy mogą ubiegać się o bonifikatę w przypadku przekroczenia maksymalnych czasów przerw w zasilaniu.
Dopuszczalny czas trwania jednorazowej przerwy nieplanowanej nie może przekroczyć 24 godzin, zaś łączny czas trwania przerw w ciągu roku nie może przekroczyć 48 godzin. Jeżeli czas bez prądu przekroczył powyższe wartości odbiorcy mają prawo do bonifikaty, czyli formy rekompensaty za niedostarczoną energię.
Polega ona na obniżeniu rachunku lub wypłacie kwoty odpowiadającej wartości energii, której odbiorca nie otrzymał. Jest to świadczenie wynikające z przepisów i obowiązuje niezależnie od przyczyn awarii, w tym także tych spowodowanych warunkami atmosferycznymi.
PGE Dystrybucja tłumaczy, że ilość niedostarczonej energii elektrycznej w dniu, w którym miała miejsce przerwa w jej dostarczaniu, ustala się na podstawie poboru tej energii tego samego dnia w poprzednim tygodniu, z uwzględnieniem czasu dopuszczalnych przerw w dostarczaniu energii elektrycznej określonych w zawartej umowie sprzedaży energii elektrycznej lub w umowie o świadczenie usług przesyłania lub dystrybucji energii elektrycznej albo w umowie kompleksowej lub w odrębnych przepisach.
Jak uzyskać bonifikatę?
Klienci PGE, posiadający umowę o świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej, mogą złożyć wnioski do OSD osobiście w siedzibie Rejonu Energetycznego, listownie lub elektronicznie za pomocą formularza kontaktowego - TUTAJ.
W przypadku korespondencji elektronicznej należy dołączyć podpisany i zeskanowany wniosek o bonifikatę. Można go pobrać TUTAJ.
Klienci, którzy zawarli umowę kompleksową mogą złożyć wniosek o bonifikatę za pośrednictwem swojego sprzedawcy energii elektrycznej.















.jpg)






.jpg)