Dziewięć ofert w przetargu
W postępowaniu złożono dziewięć ofert. Najniższą cenę zaproponowała firma Protechnicon – 2 942 959,50 zł. Najwyżej wyceniono prace na 5 817 900,00 zł. Poniżej lista ofert:
- Protechnicon – 2 942 959,50 zł
- Konsorcjum: Pracownia Inżynierska KLOTOIDA Sp. z o.o. sp. k. / Pracownia Inżynierska KLOTOIDA Sp. z o.o. – 3 658 954,80 zł
- Promost Consulting – 3 671 550,00 zł
- Transprojekt Warszawa – 3 679 525,32 zł
- Sweco Polska – 4 291 802,10 zł
- Konsorcjum: MP – MPRB – 4 477 200,00 zł
- TPF – 4 916 290,32 zł
- IVIA – 5 811 750,00 zł
- DATABOUT – 5 817 900,00 zł
Oferty zostaną teraz sprawdzone i ocenione. Najkorzystniejszą wybierze się na podstawie czterech kryteriów: ceny (60 proc.) oraz doświadczenia głównego projektanta drogowego (20 proc.), zespołu geologicznego (10 proc.) i zespołu środowiskowego (10 proc.).
To już drugie postępowanie dotyczące przygotowania dokumentacji. Poprzednie unieważniono, ponieważ wszystkie oferty przewyższały kwotę założoną przez inwestora.
Co obejmuje zadanie?
Przetarg dotyczy prac przygotowawczych – to pierwszy etap realizacji inwestycji. W ramach zadania wykonane zostaną:
- studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe (STEŚ)
- materiały do wniosku o decyzję środowiskową (DŚU)
Dokumentacja określi możliwe warianty przebiegu nowej drogi, jej wpływ na środowisko oraz warunki realizacji.
Docelowo inwestycja obejmie budowę ok. 6 km nowego odcinka DK28, omijającego miejscowości: Długie, Pisarowce i Nowosielce, a także rozbudowę ok. 2 km istniejącej trasy w Czerteżu i Zabłotce.
Dlaczego ta inwestycja jest ważna?
Droga krajowa nr 28 to jedna z głównych tras w południowej Polsce – prowadzi m.in. do przejść granicznych z Ukrainą w Korczowej, Medyce i Krościenku.
Między Miejscem Piastowym a Sanokiem ruch przekracza 10 tys. pojazdów na dobę (GPR 2020/2021). Obecnie droga przebiega przez zwarte zabudowania, z licznymi skrzyżowaniami i przejściami dla pieszych, a w Pisarowcach przecina linię kolejową nr 108. To powoduje korki, ograniczenia prędkości i utrudnienia w ruchu.
Nowy odcinek pozwoli wyprowadzić tranzyt poza centra miejscowości i połączyć:
- obwodnicę Miejsca Piastowego (w przygotowaniu),
- drogę ekspresową S19,
- obwodnicę Sanoka.
Trasa uzyska parametry drogi dwujezdniowej klasy GP, co usprawni ruch zarówno tranzytowy, jak i turystyczny w kierunku Bieszczad.
Korzyści dla regionu
Inwestycja ma przynieść wymierne korzyści dla mieszkańców, kierowców i lokalnej gospodarki:
- skrócenie czasu przejazdu do Bieszczad i na S19,
- mniejszy ruch, hałas i emisje w miejscowościach położonych wzdłuż DK28,
- lepsza dostępność transportowa i nowe możliwości rozwoju gospodarczego,
- większa atrakcyjność subregionu dla inwestorów,
- wsparcie turystyki – wygodniejszy dojazd do popularnych miejsc wypoczynku.
Projekt ma stać się impulsem rozwojowym dla południowo-wschodniej części województwa podkarpackiego i wzmocnić jej znaczenie w ruchu międzynarodowym.










![Na odcinku S19 Miejsce Piastowe - Dukla trwa już malowanie pasów [ZDJĘCIA] Na odcinku S19 Miejsce Piastowe - Dukla trwa już malowanie pasów [ZDJĘCIA]](https://static2.krosno112.pl/data/articles/sm-16x9-historyczna-chwila-na-odcinku-s19-miejsce-piastowe-dukla-1760989968.jpg)



![Zalesie. Nieprzytomny mężczyzna w samochodzie [Aktualizacja: zgon] Zalesie. Nieprzytomny mężczyzna w samochodzie [Aktualizacja: zgon]](https://static2.krosno112.pl/data/articles/sm-16x9-zalesie-nieprzytomny-mezczyzna-w-samochodzie-1760976103.jpg)
.jpg)






.jpg)