Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
sobota, 8 listopada 2025 08:03
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Oszuści znów podszywają się pod NFZ. Uwaga na fałszywe wiadomości e-mail

Narodowy Fundusz Zdrowia ostrzega przed nową próbą oszustwa „na NFZ”. Do użytkowników trafiają e-maile z logo NFZ, w których pojawia się informacja o „zwrocie kosztu leków”. To fałszywe wiadomości z linkiem prowadzącym do wyłudzenia danych.
Oszuści znów podszywają się pod NFZ. Uwaga na fałszywe wiadomości e-mail

Źródło: Canva

To już kolejna próba podszywania się pod NFZ. Wcześniej oszuści próbowali wyłudzić dane i pieniądze oferując apteczki, karty ubezpieczeniowe, bony do aptek, a nawet proponowali umowy kredytowe na sfinansowanie leczenia.

Cyberprzestępcy stosują coraz bardziej zaawansowane techniki i metody psychologiczne, aby wpływać na swoje ofiary. W ten sposób próbują wyłudzić dane osobowe, informacje o rachunkach bankowych, czy dane do logowania w bankowości elektronicznej. Mogą też wykorzystać pozyskane dane do zaciągnięcia kredytów i pożyczek.

Nowa metoda oszustwa „na NFZ”. Na czym polega?

Oszuści wysyłają profesjonalnie wyglądające e-maile, których nadawcą jest rzekomo Narodowy Fundusz Zdrowia. W wiadomościach opatrzonych logo Funduszu informują o „zwrocie kosztu leków”. 

Wiadomość zawiera link pod widocznym przyciskiem „Przejdź do weryfikacji”. To pułapka. W ten sposób cyberprzestępcy chcą pozyskać dane nieświadomych zagrożenia użytkowników.

Warto pamiętać, że Narodowy Fundusz Zdrowia rozlicza refundację za leki wyłącznie z aptekami.

Jak nie dać się oszukać? NFZ przypomina

  • Nie klikaj w podejrzane linki i nie otwieraj niespodziewanych załączników.
  • Weryfikuj adresy stron internetowych. Zwróć uwagę na literówki, nietypowe znaki, adresy domen.
  • Jeśli otrzymasz wiadomość od NFZ i masz wątpliwości, skontaktuj się z NFZ przez bezpłatną infolinię 800 190 590.
  • Zgłoś incydent na policję lub na stronie incydent.cert.pl (wypełnij formularz).

NFZ nigdy tego nie robi:

  • nie prosi o podanie danych osobowych przez komunikatory internetowe, wiadomości e-mail, czy SMS-y
  • nie wysyła linków do logowania ani do weryfikacji danych przez e-mail lub SMS
  • nie sprzedaje niczego w Internecie
  • nie nakłania do zawierania umów kredytowych na sfinansowanie świadczeń zdrowotnych.

Podziel się
Oceń

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
PRZECZYTAJ
Reklama
  
Reklama