Zakres prac
Planowane roboty obejmują kompleksowy remont przeprawy. Przewidziano wykonanie nowych warstw bitumicznych nawierzchni na całym moście oraz na dojazdach, a także odtworzenie oznakowania poziomego jezdni.
Prace będą prowadzone w systemie połówkowym, co oznacza, że najpierw wyłączona z użytkowania zostanie jedna połowa mostu, a ruch odbywać się będzie wahadłowo drugą częścią. Po zakończeniu robót na pierwszej połowie, ruch zostanie przełożony na wyremontowany fragment, a wykonawca przystąpi do prac na drugiej stronie.
W ramach inwestycji przewidziano również wymianę elementów wyposażenia pomostu, w tym izolacji, balustrad, barier, kap chodnikowych, gzymsów oraz nawierzchni jezdni wraz z urządzeniami dylatacyjnymi.
Most z historią
Remontowany most został wybudowany w 1966 roku. Obiekt liczy 64 metry długości i przebiega pod kątem 63° względem rzeki. Jego konstrukcja nośna to czterodźwigarowy ustrój belkowy wykonany z żelbetu.
W 1998 roku most przeszedł istotne wzmocnienie – zastosowano wówczas kable sprężające oraz dodatkową płytę pomostową, co pozwoliło podnieść klasę nośności do kategorii „B” zgodnie z obowiązującą normą.
Parametry techniczne mostu
- długość całkowita: 66,00 m
- szerokość całkowita: 10,08 m
- jezdnia: 2 × 3,50 m = 7,00 m
- chodniki: 2 × 1,54 m = 3,08 m
Filary mostu wykonane są jako monolityczne, pełnościenne konstrukcje, posadowione bezpośrednio na gruncie.
Utrudnienia w ruchu
Ze względu na prowadzenie prac pod ruchem kierowcy muszą liczyć się z utrudnieniami i ruchem wahadłowym. Organizacja robót została zaplanowana tak, aby zminimalizować niedogodności, jednak na czas remontu przejazd przez most będzie wymagał dodatkowej cierpliwości.