W minionym tygodniu na placu budowy kontynuowano transport materiałów do bazy w Jabłonicy Polskiej oraz prowadzono rozpoznanie saperskie. Wykonywano także prace związane z dojazdem do tymczasowego obiektu mostowego na rzece Stobnica.
Geodeci tyczyli pas drogowy i prowadzili niwelację osnowy realizacyjnej. W kilku lokalizacjach rozpoczęto odhumusowanie – m.in. na drogach JD10L (od km 0+000 do 1+000), JD2L (od km 0+000 do 0+400), JD1L (od km 0+200 do 0+500) oraz TG (od km 46+600 do 47+000).
Prowadzono także inwentaryzację przyrodniczą – zarówno ornitologiczną, jak i herpetologiczną – oraz wycinkę drzew w kilometrach: 45+900 – 46+100, 54+200 – 56+100 i 56+100 – 57+897.
Równolegle trwała przebudowa linii energetycznej 110 kV, w ramach której montowano prefabrykowane fundamenty.

Tydzień wcześniej zakres robót obejmował m.in. transport materiałów do Jabłonicy Polskiej, rozpoznanie saperskie, prace przy dojeździe do tymczasowego obiektu na Stobnicy oraz niwelację osnowy realizacyjnej. W tym czasie prowadzono również przebudowę linii 110 kV z montażem fundamentów prefabrykowanych.
Budowa w rytmie przygotowań
Realizacja odcinka S19 Domaradz – Krosno znajduje się obecnie w fazie intensywnych przygotowań terenowych. Roboty koncentrują się na geodezyjnym wytyczaniu trasy, zabezpieczaniu terenu, przebudowie infrastruktury kolidującej oraz działaniach środowiskowych. Kolejne tygodnie powinny przynieść dalsze prace związane z przygotowaniem placu budowy i stopniowe przechodzenie do zasadniczych robót drogowych.