Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Kolejny ważny etap budowy S19 zakończony. Zamontowano ostatnie belki typu T

Zakończono jeden z kluczowych etapów budowy odcinka drogi ekspresowej S19 Krosno – Miejsce Piastowe. Na wiadukcie WS-1/4 w miejscowości Widacz, przecinającym linię kolejową nr 108 Stróże – Krościenko, ułożono ostatnie belki typu T. Tym samym zakończono proces montażu belek na wszystkich ośmiu obiektach inżynierskich w ramach inwestycji.
Kolejny ważny etap budowy S19 zakończony. Zamontowano ostatnie belki typu T

Autor: Dawid Pojnar

Wiadukt WS-1/4 to jednoprzęsłowa konstrukcja nośna o rozpiętości teoretycznej 26,20 m i całkowitej długości 27,20 m. Obiekt prowadzi drogę ekspresową ponad linią kolejową oraz drogą dojazdową. Został zaprojektowany jako konstrukcja zespolona z prefabrykowanych strunobetonowych belek typu T i monolitycznej płyty żelbetowej. W przekroju poprzecznym rozmieszczono 15 belek pod jezdnią lewą i 14 pod jezdnią prawą, z czego każda waży ponad 28 ton. Łączna masa 29 belek wyniosła aż 820 ton. Szerokość całkowita wiaduktu to 28,30 m.

Kolejne etapy prac

Po zakończeniu montażu belek rozpoczną się kolejne prace konstrukcyjne: zbrojenie, deskowanie oraz betonowanie ustroju nośnego. Następnie wykonawca przystąpi do robót wykończeniowych, takich jak układanie izolacji, montaż odwodnienia, kap chodnikowych, desek gzymsowych oraz barier. Równocześnie prowadzone będą roboty przy ścianach muru oporowego.

S19 Krosno – Miejsce Piastowe – zakres inwestycji

Odcinek S19 od Krosna do Miejsca Piastowego to ponad 10 kilometrów nowej, dwujezdniowej trasy ekspresowej, z dwoma pasami ruchu i pasem awaryjnym w obu kierunkach. W ramach projektu powstaną dwa strategiczne węzły drogowe:

  • Węzeł Krosno – połączy S19 z drogą krajową nr 19 oraz drogą powiatową nr 1973R,
  • Węzeł Miejsce Piastowe – zapewni połączenie z drogą krajową nr 28.

Realizacja obejmuje także budowę licznych obiektów inżynierskich: dziewięciu mostów, trzech wiaduktów w ciągu drogi ekspresowej, czterech wiaduktów nad drogą ekspresową, czterech przejść dla zwierząt i jednego przepustu pod trasą główną. Przewidziano także budowę urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz ochrony środowiska.

W ramach inwestycji przebudowane zostaną kolidujące drogi poprzeczne i infrastruktura techniczna, a także cieki wodne i urządzenia melioracyjne. Zaplanowano również budowę Obwodu Drogowego w Miejscu Piastowym, który będzie odpowiadał za bieżące utrzymanie trasy.

Generalnym wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firm Aldesa Construcciones Polska i Aldesa Construcciones. Wartość kontraktu wynosi 365 milionów złotych.

fot. Dawid Pojnar, GDDKiA Rzeszów


Podziel się
Oceń

Reklama
Reklama
Reklama
PRZECZYTAJ