Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 14 listopada 2025 14:38
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Jabłka mają wyjść z tacki, ogórek musi opuścić folię. Zakupy po nowemu

Koniec z osobnym pakowaniem pojedynczych owoców i warzyw. Taki widok ma zniknąć ze sklepów. Wszystko to w myśl nowych ekoprzepisów Unii Europejskiej, które maja zmniejszyć ilość produkowanych śmieci.
Jabłka mają wyjść z tacki, ogórek musi opuścić folię. Zakupy po nowemu

Autor: Canva

Cztery jabłka w tekturowej albo styropianowej tacce otoczonej folią. Trzy papryki w podłużnym worku. Ogórek ciasno owinięty folią. To normalny widok w polskich sklepach, ale to się zaraz zmieni. W życie wchodzą unijne przepisy, które zakazują tego rodzaju praktyk.

Do 2030 roku wszystkie opakowania muszą nadawać się do przetworzenia

Nowe przepisy unijne są podyktowane troską o środowisko i mają sprawić, że będziemy produkować mniej śmieci. Zmiany zaczęły już obowiązywać, ale czas, żeby się do nich dostosować, sklepy i producenci mają do sierpnia 2026. Można jednak zakładać, że będą widoczne lada dzień.

Co to oznacza dla klienta? UE zależy na tym, żeby w 2030 roku wszystkie stosowane w sklepach opakowania nadawały się do przetworzenia. Bary, restauracje czy hotele mają też przestać stosować saszetki, w jakich np. do dań jest podawana sól. Alena pierwszy ogień idą sklepy i opakowania towarów.

Ogórek w folii musi zniknąć z półek sklepowych

Warzywa i owoce nie będą mogły być już sprzedawane w opakowaniach. Nie dotyczy to wszystkich, ale tych najmniejszych, pojedynczych. I tak np. na sklepowym stoisku nie będą mogły leżeć ogórki zawinięte w folię.

Wyjątków nie będzie, a naczelną zasadą jest to, że firmowo pakowane mogą być warzywa i owoce tylko w przypadku, gdy sprzedawane są w wielkości minimum 1,5 kilograma. Tylko tyle ważący worek jabłek może być zapakowany. Mniejsze porcje muszą być sprzedawane luzem.


Podziel się
Oceń

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
PRZECZYTAJ
Reklama
  
Reklama