Integracje wysyłek dla platform sklepowych to coraz bardziej popularne rozwiązanie, które pozwala na zoptymalizowanie procesu sprzedaży online, a co za tym idzie, pozyskanie nowych klientów. Jest to także ułatwienie dla przedsiębiorców, którzy mogą sprawnie zarządzać procesem wysyłki zamówień z poziomu jednego panelu. Dlaczego warto postawić na integrację wysyłek dla platform marketplace i jak działa? Sprawdź!
- Integracje wysyłek dla platform sklepowych - na czym polega?
- Integracja sklepu internetowego - dlaczego warto?
Integracje wysyłek dla platform sklepowych - na czym polega?
Integracje wysyłek dla platform sklepowych to usługa, która polega na zsynchronizowaniu sklepu internetowego z systemami obsługiwanymi przez dostawców usług kurierskich i pocztowych. W grę wchodzi automatyczne przekazywanie danych dotyczących zamówień, dostaw, jak również śledzenia przesyłek między Twoją platformą zakupową, a firmą kurierską.
Dzięki temu proces obsługi zamówień staje się zdecydowanie bardziej uproszczony i szybszy, co pozytywnie wpływa na doświadczenia klientów, jak również efektywność Twojego biznesu online. Integracja wysyłki to skuteczny sposób na lepsze zarządzanie dostawami od chwili złożenia zamówienia przez klienta, aż po dostarczenie go pod jego drzwi.
Integracja wysyłek z serwisami marketplace i innymi rodzajami platform e-commerce jest niezwykle proste. Sprawdzeni usługodawcy oferują korzystanie ze specjalnie zaprojektowanych modułów, które można szybko i łatwo zainstalować na platformie swojego e-sklepu. Za ich pośrednictwem możliwe jest m.in. nadawanie przesyłek w punkcie, zlecanie odbioru paczek przez kuriera, generowanie i drukowanie etykiet przewozowych, a nawet anulowanie danej przesyłki.
Co ciekawe, takie firmy jak Apaczka umożliwiają również importowanie zamówień do centralnego systemu, dzięki czemu możesz zlecać wysyłkę paczek w krótkim czasie. To z kolei przekłada się na m.in. dostęp do wszystkich metod dostaw i usług dodatkowych oferowanych przez przewoźników, możliwość dodania wielu źródeł importu czy też korzystanie z funkcjonalnego koszyka zleceń.
Nie bez znaczenia pozostaje również to, aby mieć możliwość dodania do swojego sklepu internetowego mapę z punktami odbioru. To niezwykle ważne dla wrażeń zakupowych Twoich klientów, którzy mogą szybko i łatwo wybrać miejsce odbioru przesyłki.
Integracja wysyłek kurierskich ze sklepem internetowym - dlaczego warto?
Integracje wysyłek zamówień to dla wielu kanałów sprzedaży w sieci ogromne korzyści. Na pierwszym miejscu warto postawić optymalizację procesów logistycznych i znaczne skrócenie czasu realizacji zamówień. Nie musisz tracić czasu na ręczne wprowadzanie danych i przesyłanie ich do przewoźnika. To także skuteczny sposób na zredukowanie liczby pomyłek, a tym samym opóźnień w dostarczaniu zamówień.
Proces zakupowy staje się zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkowników. Każdy z nich chce błyskawicznie otrzymać zamówiony produkt, ale wcześniej bezproblemowo przejść przez etap wyboru formy wysyłki. Możesz więc liczyć nie tylko na poprawienie doświadczeń, ale przede wszystkim pozyskanie klientów.
Korzystając z modułu integracji możesz również mieć większą kontrolę nad procesem dostaw. Dzięki niemu możesz przekazywać dane o zamówieniach i dostawcach, a to przyspiesza przygotowywanie produktów do wysyłki. Ponadto każdy klient może w czasie rzeczywistym śledzić trasę przesyłki i wiedzieć, kiedy dotrze do wskazanego przez niego punktu odbioru.
Ponadto inwestycja w integrację wysyłek pozwala lepiej zarządzać budżetem przeznaczonym nie tylko na usługi kurierskie czy pocztowe, ale również magazynowanie i pakowanie. Od tego już krótka droga do większych oszczędności i efektywnego wykorzystania dostępnych zasobów.