3 uniwersalne stanowiska dla doradców - wyposażone w nowoczesne urządzenia kasjerskie, kameralny i dyskretny pokój spotkań, stanowisko multimedialne dla dzieci– to tylko niektóre rozwiązania w oddziale poprawiające jakość obsługi klientów.
- Jesteśmy oddziałem pierwszego wyboru dla mieszkańców Rymanowa i sąsiadujących gmin. Przyjeżdżają do nas klienci m.in. z Haczowa, Beska, Zarszyna, Bukowska, Iwonicza Zdroju, Jaślisk. Jako oddział o tak długiej tradycji pełnimy kluczową rolę dla lokalnej społeczności, wpływając na wiele aspektów życia gospodarczego i społecznego. Dlatego bardzo cieszy nas to, że od teraz możemy obsługiwać naszych klientów w nowej przestrzeni dopasowanej do ich różnych potrzeb – w tym seniorów, rodziców z dziećmi, czy osób z niepełnosprawnościami. Chcemy doradzać naszym klientom, wspierać ich w codziennym zarządzaniu finansami, edukować w zakresie bezpiecznego korzystania ze zdalnych rozwiązań, które proponujemy jako bank – podkreśla Bogdan Penar, dyrektor Oddziału 1 PKO Banku Polskiego w Rymanowie.
Aranżacja zapewnia dyskrecję i komfort obsługi. Dla klientów dostępny jest bankomat z funkcją wpłatomatu. W oddziale obsługę klientów prowadzi obecnie 4 doradców – klienta indywidualnego, w tym bankowości osobistej. Wnętrze zdobią kwiaty w donicach i motyw drewna. Ważnym dla wszystkich rodziców miejscem jest elektroniczny kącik dla dzieci, w którym najmłodsi mogą zagrać w różnego rodzaju gry edukacyjne.
Większość czynności klienci mogą wykonać w asyście doradców na ekranach dotykowych lub wykorzystując swoje smartfony. Takie rozwiązania pozwalają ograniczyć konieczność wydruków papierowych, co ma bezpośredni wpływ na ekologię i ochronę środowiska.
Jeśli ktoś chciałby skorzystać z cyfrowej bankowości i oczekuje wsparcia w tym zakresie, to doradcy na miejscu dokładnie wyjaśnią „jak to się robi”. Wskazują, jak łatwo i wygodnie korzystać z aplikacji mobilnej IKO w telefonie, edukują w zakresie bezpiecznego korzystania z bankowości elektronicznej – uczą, jak nie dać się oszukać cyberprzestępcom. Szczególnie istotne są kwestie cyberbezpieczeństwa i edukacji klientów w zakresie bezpiecznego korzystania z rozwiązań bankowych. Doradcy PKO Banku Polskiego zwracają Szczególną uwagę zwracają na edukowanie i informowanie klientów o zasadach bezpiecznego bankowania oraz o zagrożeniach płynących z internetu, czy od telefonicznych oszustów, dbając by dane i finanse klientów były jak najlepiej chronione.
Przypominają też klientom o możliwości zweryfikowania w aplikacji mobilnej IKO, czy kontaktuje się z nimi rzeczywisty pracownik banku, czy podszywający się pod niego oszust. Jak to w praktyce zweryfikować? Klienci, którzy korzystają z IKO mogą podczas rozmowy z pracownikiem banku zastrzec, że chcą sprawdzić tożsamość doradcy w aplikacji bankowej. Klient otrzyma wówczas powiadomienie push (komunikat) w aplikacji z danymi doradcy (imię i nazwisko, stanowisko, adres oddziału). Wystarczy porównać te dane z informacjami uzyskanymi od dzwoniącego pracownika. Jeżeli dane są poprawne, należy potwierdzić je w aplikacji PIN-em do IKO i można bezpiecznie kontynuować rozmowę.

Pracownicy ostrzegają też klientów by „zapaliła im się czerwona lampka”, gdy po drugiej stronie słuchawki usłyszą prośbę o przekazanie pieniędzy nieznanym osobom oraz by pamiętali, że pracownik banku nigdy nie poprosi o dane logowania do bankowości, kody BLIK czy pełne dane karty płatniczej. Nie będzie też skłaniał do zainstalowania nieznanej aplikacji. Pracownik banku nigdy też nie poprosi o przelanie pieniędzy na nieznane konto. Nie zażąda wskazania pełnych danych osobowych przy zwykłej weryfikacji tożsamości klienta.
Obecnie wiele spraw bankowych możemy załatwić sami, bez wizyty w oddziale. Tych procesów, którymi można się zająć w sposób cyfrowy przybywa systematycznie, a banki cały czas pracują nad rozszerzeniem tych możliwości. W PKO Banku Polskim to proste, bezpieczne i wygodne, a jednocześnie pozwala oszczędzić czas i pieniądze - wpłacając lub wypłacając pieniądze w urządzeniu należącym do banku (bankomat czy wpłatomat) klient PKO Banku Polskiego nie zapłaci prowizji. Bankowość elektroniczna to m.in. możliwość opłacenia online rachunków za prąd, czy mieszkanie, bez konieczności wizyty w placówce. Za pomocą aplikacji mobilnej IKO można sprawdzić m.in. saldo i historię rachunku, zlecić przelew na numer rachunku bankowego do dowolnego odbiorcy, spłacić zadłużenie na karcie kredytowej, założyć lokatę czy doładować telefon na kartę.
Dwa pytania do Bogdana Penara, dyrektora Oddziału 1 PKO Banku Polskiego w Rymanowie:
1. Jaki jest cel, który stawiacie sobie jako oddział w pracy w związku ze zmianą przestrzeni? Na czym Panu szczególnie zależy?
Chcemy przede wszystkim spełniać oczekiwania naszych klientów. Poprawa warunków pracy z pewnością nam w tym pomoże. Obsługujemy klientów indywidualnych, w tym dzieci i osoby starsze. Doradzamy, edukujemy i wspieramy w zarządzaniu finansami. Pokazujemy, jak bezpiecznie i wygodnie korzystać ze zdalnych sposobów kontaktu z bankiem. Cieszę się, że od teraz możemy to robić w wygodnej i komfortowej przestrzeni, która zapewnia również dyskrecję, jakiej oczekują od nas klienci.
2. Czy angażujecie się w lokalne życie społeczne? Jeśli tak, to w jaki sposób?
Tak, nasi pracownicy to również mieszkańcy Rymanowa i okolic, więc naturalne dla nas jest to, że angażujemy się w różne inicjatywy. Przede wszystkim skupiamy się na edukowaniu dzieci i młodzieży w okolicznych szkołach. Opowiadamy. jak i po co oszczędzać oraz pokazujemy, w jaki sposób bezpiecznie korzystać z narzędzi w internecie. Cyberbezpieczeństwo to dla nas kluczowy temat do rozmów z młodzieżą, zwłaszcza w dzisiejszym świecie, w którym tak łatwo można paść ofiarą oszustów.
.jpg)