Polregio
Spółka skupiająca się na przewozach regionalnych, czyli pociągach, którymi ludzie codziennie dojeżdżają do pracy czy szkoły, wprowadza wiele zmian. Prezentujemy najważniejsze w województwie podkarpackim.
Od 15 grudnia wydłużona zostanie relacja jednej pary pociągów ze stacji Dębica do stacji Czechowice-Dziedzice, obecnie kursującej do Oświęcimia. Od 22 lutego 2025 r. POLREGIO uruchomi długo oczekiwane, bezpośrednie połączenie Rzeszowa z Bieszczadami. Pociąg będzie kursował w weekendy jako przyspieszony REGIO w relacji Rzeszów Główny–Ustrzyki Dolne–Rzeszów Główny. Od 10 marca 2025 r. dodatkowo w dni robocze będzie również kursować jedna para pociągów w relacji Rzeszów Główny–Ustrzyki Dolne–Rzeszów Główny oraz Rzeszów Główny–Sanok–Rzeszów Główny. Zwiększy się też częstotliwość kursowania Podkarpackiej Kolei Aglomeracyjnej w relacjach z Rzeszowa Głównego do Dębicy, Strzyżowa i Kolbuszowej. Kontynuowane będzie też 13 par codziennych połączeń z lotniskiem w Jasionce.
PKP Intercity
Kolejny znaczący przewoźnik także pokazał swoje plany.
„Więcej codziennych połączeń do Warszawy, Łodzi, Poznania, Gdańska i Krakowa. Nowe połączenia w relacjach krajowych i międzynarodowych oraz skrócenia czasu przejazdu pociągów pomiędzy Poznaniem a Wrocławiem" – informuje o głównych zmianach PKP Intercity.
I dodaje, że na najpopularniejszych trasach pociągi będą kursowały w cyklicznych odstępach czasowych np. co 1, 2 lub 4 godziny. To z kolei ułatwi przesiadki na stacjach węzłowych. - Przykładowo taka cykliczność będzie obowiązywać w połączeniach pomiędzy Wrocławiem a Krakowem (połączenia co godzinę) czy pomiędzy Wrocławiem a Gdynią (co 2 godziny)” – tłumaczy firma.
Będą pociągi między Trójmiastem, Wrocławiem a Pragą, realizowane we współpracy z czeskim przewoźnikiem České dráhy. To cztery nowe połączenia na tej trasie. Z kolei mieszkańcy województwa dolnośląskiego dojadą pociągami IC Baltic Express m.in. do Bydgoszczy, Poznania czy Trójmiasta. Z Przemyśla pojedzie i dotrze do Berlina.
Codziennym połączeniem stanie się za kilka dni IC Halny z Wrocławia do Zakopanego. Wyjedzie w trasę o godz. 7.30 i dotrze do stolicy tatr o godz. 14, czyli jest prawie 2,5h wcześniej niż dotychczas.
Ma być też wygodniej. Na przykład z Jeleniej Góry nie będą już kursowały składy TLK, a zastąpią je IC.
„Większość nowych połączeń będzie uruchamiana w kategorii IC (w rozkładzie obecnym zaplanowane są 303 pociągi w kategorii IC, a w nowym 369). Dla pasażera oznacza to możliwość podróży w pociągach oferujących komfortowe warunki podróży, klimatyzację, urządzenia wzmacniające sygnał telefonii komórkowej. Dodatkowo każdy podróżny ma do dyspozycji gniazdka elektryczne, a wnętrze pociągu wyposażone jest w automatyczne drzwi. Pojazdy są także przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością, podróżujących z małymi dziećmi czy pasażerów z rowerami i nartami” – zachęca firma.
Szczegóły zmian znajdziecie na stronie (kliknij tutaj).