
W nocy z poniedziałku na wtorek (28/29 listopada) zakończył się trwający od ponad dwóch tygodni drogowy transport największych elementów maszyny TBM do budowy tunelu S19. Największe elementy do Babicy transportowano w trzech konwojach. Konwój z ponadgabarytowymi elementami wjechał na plac budowy dzisiaj nad ranem.

Do przewozu wykorzystano zestawy o masie 500 ton, szerokości 9 m i długości 74 m. Składają się z ciągnika balastowego ciągnącego dwie wielkie platformy, które dodatkowo są pchane przez drugi ciągnik balastowy.
Poza transportem TBM, w ostatnich dniach prowadzono także prace związane z rozładunkiem maszyny w Babicy. Jak informuje GDDKiA, na terenie portalu południowego montowano żuraw samojezdny o udźwigu 650 ton. Drążenie tunelu w ciągu drogi ekspresowej S19 rozpocząć ma się w styczniu 2023 r. Długość tunelu wyniesie ponad 2 kilometry.

Na portalu południowym zmontowany jest żuraw samojezdny o udźwigu 650 t, który będzie pracował przy rozładunku.
Maszyna TBM, która wydrąży tunel w ciągu drogi ekspresowej S19, po złożeniu będzie miała 112 m długości, tarczę o średnicy 15,2 m. Waży 4 tys. ton.


WIĘCEJ ZDJĘĆ PONIŻEJ
krosno112.pl
zdjęcia: MG Drone / krosno112.pl / GDDKiA

![Największe elementy maszyny TBM wjechały na plac budowy w Babicy [FOTO] Największe elementy maszyny TBM wjechały na plac budowy w Babicy [FOTO]](https://static2.krosno112.pl/data/articles/xl-najwieksze-elementy-maszyny-tbm-wjechaly-na-plac-budowy-w-babicy-foto-1690586289.jpg)




























![Na odcinku S19 Miejsce Piastowe - Dukla trwa już malowanie pasów [ZDJĘCIA] Na odcinku S19 Miejsce Piastowe - Dukla trwa już malowanie pasów [ZDJĘCIA]](https://static2.krosno112.pl/data/articles/sm-16x9-historyczna-chwila-na-odcinku-s19-miejsce-piastowe-dukla-1760989968.jpg)




.jpg)






.jpg)