Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Zmieniłeś adres zamieszkania? Poinformuj o tym ZUS

To bardzo ważne, by pamiętać o poinformowaniu ZUS o każdej zmianie adresu, w tym również o zmianie nazwy ulicy, czy wprowadzeniu w miejscowości nazw ulic.
Zmieniłeś adres zamieszkania? Poinformuj o tym ZUS

Autor: fot. pexels.com

- Korespondencja, którą wysyłamy do naszych klientów, kierowana jest pod ten adres, który jako ostatni został podany. Zatem, jeśli nie jest on zaktualizowany przez świadczeniobiorcę, a list zostanie wysłany właśnie na stary adres, gdzie dana osoba już nie przebywa, to taka korespondencja będzie doręczona skutecznie. Skutki jej doręczenia będą obciążały świadczeniobiorcę jako adresata - informuje Wojciech Dyląg, rzecznik prasowy w województwie podkarpackim.

Brak aktualnego adresu może również spowodować, że z korespondencją potencjalnie może zapoznać się osoba do tego nieuprawniona. W takim przypadku istnieje ryzyko naruszenia praw i wolności związanych z udostępnieniem danych osobowych zawartych w korespondencji. Może to spowodować szkody materialne i niematerialne, w tym tak poważne, jak kradzież tożsamości, nadużycia i straty finansowe lub naruszenie dobrego imienia.

Dlatego, aby list trafił pod właściwy adres, świadczeniobiorcy zobowiązani są niezwłocznie zgłaszać do urzędu każdą jego aktualizację.

Źródło: ZUS

 


Podziel się
Oceń

Reklama
Reklama
PRZECZYTAJ