Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 28 sierpnia 2025 18:23
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Krosno Design Festival 2025 – Czas na rzemiosło [PROGRAM]

Krosno Design Festival 2025 – Czas na rzemiosło [PROGRAM]

Kategoria:

Przez trzy dni – od12 do 14 września – Krosno będzie stolicą światowego designu. Organizowane przez Muzeum Rzemiosła w Krośnie wydarzenie – Krosno Design Festival 2025 – skupi w jednym miejscu najwybitniejszych twórców i projektantów z całego świata.

Festiwal zapowiada się jako święto kreatywności, spotkań i wymiany idei. Do Krosna przyjadą czołowi artyści, uznani projektanci, innowatorzy i eksperci. Program obejmuje szerokie spektrum działań: od eksperymentalnego designu, przez sztukę użytkową, miejskie instalacje i warsztaty, aż po debaty, projekty społeczne i prezentacje nowych technologii. Wszystko pod wspólnym mianownikiem – designu, który realnie zmienia rzeczywistość.

Karim Rashid i inne gwiazdy światowego designu

Na festiwalu nie zabraknie ikon współczesnego designu. Wśród zaproszonych gości znaleźli się m.in. Karim Rashid, Stefan Sagmeister, Marcos Novak, Rikke Hansen, Masamichi Shibasaki oraz wielu innych wybitnych twórców. Rashid – autor kolekcji „Krosno by Karim Rashid” – ponownie odwiedzi miasto, prezentując najnowsze projekty oraz biorąc udział w panelach dyskusyjnych i warsztatach.

Przestrzeń miejska jako pole twórczości

Krosno Design Festival to coś więcej niż tylko wystawy. To także przestrzeń dialogu, współpracy i eksperymentu. W programie znajdziemy zarówno eksperymentalny design, bio-design czy sztukę użytkową, jak i warsztaty ceramiczne czy działania w przestrzeni miejskiej – od muralu po mapping.

Wydarzenie dla całego miasta

Festiwal to także okazja, by mieszkańcy Krosna wspólnie odkrywali nowe formy sztuki i kreatywności w swoim mieście. Festiwal ma inspirować, zachęcać do rozmów i pokazywać, że design to nie tylko estetyka, ale też odpowiedzialność społeczna, inkluzywność i technologia zmieniająca codzienność.

Patronat honorowy nad wydarzeniem objął Prezydent Miasta Krosna. Patronami medialnymi są m.in. „Zwierciadło” i „Radio 357”.

Festiwal współfinansowany jest ze środków programu Interreg Polska–Słowacja.

Most Kultury – AI w kulturze

W ramach festiwalu odbędzie się również „Most Kultury” – międzynarodowy panel poświęcony roli sztucznej inteligencji i innowacji cyfrowych w kulturze. Projekt realizowany będzie w formule hybrydowej (na miejscu i online), jako część programu FENIKS – Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko.

Zapisy na warsztaty i wykłady rozpoczęły się w poniedziałek (25 sierpnia). Można to zrobić - TUTAJ.

PROGRAM

Piątek (12 września) 
Centrum Festiwalowe Państwowej Akademii Nauk Stosowanych w Krośnie (ul. Kazimierza Wielkiego 4)

  • godz. 18:00 - uroczyste otwarcie festiwalu
    Prezentacja rzeźby Smile autorstwa Li Xu
  • godz. 19:00 - koncert otwarcia. Artyści: Katarzyna Dondalska, Michał Landowski, Natan Dondalski, Masamichi Shibasaki
  • godz. 20:00 - impreza otwarcia. Zagra DJ set

Sobota (13 września)

Aula PANS w Krośnie (ul. Kazimierza Wielkiego 4)

  • godz. 10:00 - 13:00 - MOST KULTURY 2025
    Innowacje technologiczne i cyfrowe w kulturze (wydarzenie w j. angielskim, tłumaczone symultanicznie na j. polski).
    Moderator: Arkadiusz Marcinkowski
    Prelegenci: 
    Marcos Novak 
    Keynote speech, Tao Ya‑Lun - AI and Theater, 
    Ilias Chatzichristodoulou
    Artificial Intelligence and the Future of Digital Art: A Historic Step for the Athens Digital Arts Festival, 
    Wei Ming Ho/Urich Lau Wai-Yuen 
    AI as a Creative Partner: Education, Identity, Code, 
    Andreas Guskos/Arkadiusz Marcinkowski
    From Fine Arts to Futuristic Visions: My Journey as a Sci‑Fi Filmmaker on YouTube
    From Cyprus to Tokyo: An International AI Film Festival as a Cultural Bridge Across Continents
    Bo Yang
    The Algorithmic Straitjacket: How AI Flattens the Symbolism of Culture
    Yasuyuki Saegusa
    Analog or AI? A Change in Poster Design
    Li Xu
    Exploration of New Media Design
  • godz. 14:00 - 17:00 - Panel Design (wydarzenie w j. angielskim, tłumaczone symultanicznie na j. polski)
    Moderator: Adam Głaczyński
    Prelegenci:
    Rikke Hansen
    Reflection: Imitation. Experience.
    Barnabas Wetton
    In Plain Sight
    Karim Rashid
    The Future of Design

Warsztaty:

  • godz. 10:00-11:30 i 12:00-13:30 - Learning from Patterns
    Prowadzący: Barnabas Wetton
    Miejsce: Pracownie Państwowej Akademii Nauk Stosowanych w Krośnie, ul. Kazimierza Wielkiego 4
  • godz. 10:00-11:30 i 12:00-13:30 - Type as Voice — Express Yourself with Typography
    Prowadząca: Rikke Hansen
    Miejsce: Pracownie Państwowej Akademii Nauk Stosowanych w Krośnie, ul. Kazimierza Wielkiego 4
  • godz. 15:00-17:00 - Człowiek-orkiestra vs. orkiestra ludzi: jak nie spłonąć we własnej marce artystycznej i rzemieślniczej
    Prowadząca: Martyna Więckowiak — Stowarzyszenie Sztuki Użytkowej Twór
    Miejsce: ul. Ordynacka 10

Wydarzenia towarzyszące:

  • godz. 12:00–20:00 - Strefa Jadło i napitki
    Miejsce: Centrum Festiwalowe (ul. Kazimierza Wielkiego 4)
  • godz. 11:00-15:00 - Animacje dla dzieci (Rynek)
  • godz. 15:00-18:00 - Warsztaty (grupa wiekowa 6-15 lat)
    Darek Subocz - Tworzenie instalacji typograficznych w przestrzeni miejskiej z materiałów z recyklingu
  • godz. 18:00-22:00 Afterparty (Centrum Festiwalowe)
    Dj set
    DJ set music
  • godz. 19:00-20:00 - Gra mappingowa (Centrum Festiwalowe)
    Paweł Łuciuk
    Arcade Mapping – Interaktywny 3D Mapping

Niedziela (14 września)

  • godz. 10:00-12:00 (Centrum Dziedzictwa Szkła, wejście przez salę wystaw)
    Rozmowy i pokazy przy piecu szklarskim
    Część I – Od rzemiosła po sztukę. Szklane opowieści
    Część II – Od szklanki po szkło w architekturze. Projektant i artysta
    Moderator: Małgorzata Dajewska
    Prelegenci: Małgorzata Dajewska, Marta Wojciechowska, Karolina Kindler-Skowronek, Małgosia Mitka, Kasia Hałas, Beata Szajna, Pati Dubiel
  • godz. 10:00-12:30 (Centrum Festiwalowe, ul. Kazimierza Wielkiego) - PERLER design & Twór
    Kama Wróbel (prelekcja)
    Jak skutecznie zarządzać pracownią artystyczną i rzemieślniczą: kluczowe działania dla sukcesu w branży kreatywnej
    Debata Stowarzyszenia Sztuki Użytkowej Twór
    Moderator: Katarzyna Szyc
    Jan Garncarek, Ewelina Mąkosa, Magdalena Willmann, Kama Wróbel
    Made to Collect: czego dziś szukają kolekcjonerzy sztuki użytkowej
    Katarzyna Szyc (prelekcja)
    Od eksperymentów w piwnicy do galerii w Nowym Jorku: jak sztuka użytkowa otworzyła mi drzwi do świata collectible design
    Debata Stowarzyszenia Sztuki Użytkowej Twór
    Moderator: Katarzyna Szyc
    Prelegenci: Jan Garncarek & Ewelina Mąkosa, Mirosław Rymar & Marta Rymar
    Siła duetów: gdy twórczość spotyka strategię
  • godz. 13:00-16:00 (Aula PANS w Krośnie, ul. Kazimierza Wielkiego) - Panel Design (wydarzenie w j. angielskim, tłumaczone symultanicznie na j. polski)
    Moderator: Adam Głaczyński
    Prelegenci:
    Lex Drewinski
    Odbicie czasów
    Ioannis Michaloudis
    Vira(l) Fragilitie
    Stefan Sagmeister
    Finally, Something Good

Warsztaty:

  • godz. 15:00-18:00 - Ceramika metodą wałeczkową
    Prowadząca: Aleksandra Went – Stowarzyszenie Sztuki Użytkowej Twór
    Miejsce: ul. Ordynacka 10

Wydarzenia:

  • godz. 09:00-14:00 - Targ staroci na placu przy Etnocentrum Ziemi Krośnieńskiej (ul. Kolejowa)
  • godz. 12:00-18:00 - Strefa Jadło i napitki (Centrum Festiwalowe, ul. Kazimierza Wielkiego)
  • godz. 11:00-15:00 - Animacje dla dzieci (Rynek)
  • godz. 15:00-18:00 - Warsztaty (grupa wiekowa 6-15 lat)
    Darek Subocz - Tworzenie instalacji typograficznych w przestrzeni miejskiej z materiałów z recyklingu
  • godz. 18:00-20:00 Koncert zamknięcia (Regionalne Centrum Kultur Pogranicza)
    Baron plays Strobel
    Orkiestra Filharmonii Podkarpackiej im. Artura Malawskiego w Rzeszowie
    Piotr Wacławik(dyrygent), Piotr Baron (saksofon), Juliusz Wesołowski (harfa), Łukasz Żyta (perkusja), Paweł Pańta (kontrabas)
    Koncert w ramach projektu Przestrzeń otwarta dla muzyki, finansowanego ze środków Województwa Podkarpackiego.
    Start zapisów: czwartek (28 sierpnia) godz. 12:00 na stronie RCKP

Wystawy (czynne w sobotę i niedzielę od godz. 10:00 do 18:00)

  • Karim Rashid
    Sacred
    Miejsce: ul. Blich 1 (wejście od ul. Słowackiego)
  • Stefan Sagmeister
    Faces
    Miejsce: Muzeum Rzemiosła w Krośnie (poziom 0), ul. Piłsudskiego 19
  • Lex Drewinski / Kaja Renkas / Sebastian Smit / Mirosław Rymar
    Obrazy, słowa, znaki
    Miejsce: Muzeum Rzemiosła w Krośnie (poziom −1), ul. Piłsudskiego 19,
  • Wolfgang Stiller
    Ślady istnienia
    Miejsce: Muzeum Rzemiosła w Krośnie (poziom 0), ul. Piłsudskiego 19
  • KrosnoGlass & KroFam
    Z Krosna
    Miejsce: Muzeum Rzemiosła w Krośnie (poziom 1), ul. Piłsudskiego 19
  • Robert Kuśmirowski
    Fotochirurgia
    Miejsce: ul. Blich 1
  • Marcos Novak
    AI Presentation
    Miejsce: Rynek 8 (parter)
  • Rikke Hansen
    State of Flux
    Miejsce: Piwnica PodCieniami, Rynek 5
  • PERLER design × TWÓR
    Formy żywe
    Miejsce: ul. Ordynacka 10
  • Bartosz Mucha
    Oświecone głowy
    Miejsce: ul. Ordynacka 5
  • Małgorzata Dajewska, Marta Wojciechowska, Karolina Kindler-Skowronek, Małgosia Mitka, Kasia Hałas, Beata Szajna, Pati Dubiel oraz Barnabas Wetton
    Szkło. Sztuka i wzór
    Miejsce: Sala wystaw Centrum Dziedzictwa Szkła, ul. Blich
  • Li Xu
    rzeźba Smile
    Miejsce: ul. Kazimierza Wielkiego 4
  • ASP Kraków
    Wzornictwo
    Miejsce: Piwnica Przedprożna, Rynek 15
  • Uliczka Rzemieślnicza: Spektakl Imersji
    Miejsce: Rynek 8 (poziom +1)

Krosno, podkarpackie
Organizator: Muzeum Rzemiosła w Krośnie
Rozpoczęcie: 12.09.2025
Reklama
Reklama
"Panorama relacji" – Wystawa grafik Aleksandry Gładysz w Wieży Farnej "Panorama relacji" – Wystawa grafik Aleksandry Gładysz w Wieży Farnej Uroczyste otwarcie wystawy zaplanowano na piątek (29 sierpnia) o godz. 18:00. Wstęp wolny. Wystawę będzie można zwiedzać do 30 września (z wyjątkiem poniedziałków), w godzinach otwarcia Wieży Farnej.„Panorama relacji” to zbiór grafik Aleksandry Gładysz, powstałych w latach 2023–2025 w Pracowni Rysunku Kreatywnego ASP we   Wrocławiu. Oprócz prac dyplomowych, w skład wystawy wchodzą także wybrane grafiki z poprzednich lat, które stanowiły ważny etap przygotowań artystki do realizacji projektu dyplomowego. Projekt stanowi próbę artystycznego uchwycenia emocjonalnych powiązań między ludźmi – bliskimi artystce osobami, które stają się bohaterami jej portretów. Format poziomej panoramy nie tylko porządkuje kompozycję prac, ale również odwołuje się do filmowego sposobu opowiadania – linearnie, sekwencyjnie, z poczuciem ruchu i narracyjnego rozwoju. Portret i kolaż – główne środki formalne użyte przez artystkę – są dla niej narzędziami badania granicy między obrazem realistycznym a przetworzonym. Fragmentacja, łączenie, rozdzielanie i ponowne scalanie wizerunków tworzy wizualną metaforę relacji jako struktur złożonych, niejednoznacznych, a jednocześnie głęboko osobistych. Aleksandra Gładysz łączy w swoich pracach warsztatową precyzję z intymnym językiem obrazowania, tworząc serię grafik, które są zarówno dokumentem emocji, jak i refleksją nad naturą więzi międzyludzkich.Aleksandra Gładysz Artystka i graficzka, urodzona w 1999 roku w Krośnie. Absolwentka Liceum Plastycznego w Krośnie (2019) oraz studiów magisterskich na kierunku Grafika na Akademii Sztuk Pięknych im. Eugeniusza Gepperta we Wrocławiu (2025). Studiowała również grafikę w Instytucie Sztuk Pięknych Uniwersytetu Rzeszowskiego.Zajmuje się grafiką warsztatową, ze szczególnym upodobaniem do technik wklęsłodruku. Jej prace często oscylują wokół portretu i kolażu, które łączy, eksperymentując z ich formą i poszukując granicy przetworzenia obrazu. Czerpie inspiracje z fotografii oraz kina. Równolegle rozwija się w projektowaniu graficznym, ze szczególnym zamiłowaniem do projektowania książek. Brała udział m.in. w przeglądzie „Bookvision 2025” oraz wystawie Wrocławskiej Grafiki Użytkowej „Miasto” (2024). Współtworzyła zin Wystawka, wydawany na ASP we Wrocławiu, związany z uczelnianą społecznością. Jej prace wielokrotnie prezentowane były podczas wystaw „Grafika semestru” – przeglądu najlepszych realizacji powstałych na Akademii. Współpracuje z Fundacją dla Sztuki, która zorganizowała jej wystawę indywidualną w Regionalnym Centrum Kultur Pogranicza w Krośnie w 2022 roku.Data rozpoczęcia wydarzenia: 29.08.2025
Smyczki na Wojciechu - MonoTony | String Nostalgia Smyczki na Wojciechu - MonoTony | String Nostalgia „Smyczki na Wojciechu” to cykl letnich koncertów kameralnych, który od lat kształtuje muzyczne oblicze Krosna, tworząc przestrzeń dla refleksji, piękna i spotkania ze sztuką. Regionalne Centrum Kultur Pogranicza zaprasza do zabytkowego drewnianego Kościoła św. Wojciecha w miesiącach letnich – od czerwca do sierpnia. Każdego roku koncerty przyciągają zarówno stałych słuchaczy, jak i osoby, które dopiero odkrywają wartość muzyki klasycznej w kameralnej, bliskiej człowiekowi formule.W tegorocznej edycji na publiczność czeka prezentacja muzyki smyczkowej (choć nie tylko) w szerokim kontekście – od dzieł kanonu baroku, klasycyzmu i romantyzmu, po kompozycje XX i XXI wieku, aranżacje muzyki popularnej, a w tym roku także improwizacje jazzowe oraz autorskie projekty z udziałem instrumentów elektronicznych. Każdy z koncertów jest kuratorsko zaprojektowany jako odrębna muzyczna opowieść, w której istotna jest zarówno jakość wykonawcza, jak i emocjonalna oraz intelektualna spójność programu. Wstęp na wszystkie wydarzenia niezmiennie pozostaje bezpłatny, a inicjatywa skierowana jest do szerokiego grona odbiorców, niezależnie od ich muzycznych doświadczeń.Wszystkie koncerty odbywają się w drewnianym kościele pw. św. Wojciecha Męczennika w Krośnie – zabytkowej świątyni pochodzącej z drugiej połowy XV wieku. Ten cenny przykład późnogotyckiej architektury sakralnej zachował swą oryginalną konstrukcję zrębową oraz manierystyczny wystrój wnętrza z XVII wieku. Zlokalizowany wśród zieleni, z dala od miejskiego zgiełku, kościół tworzy niezwykłą aurę – sprzyjającą skupieniu i głębokiemu odbiorowi muzyki.Dzięki cyklowi „Smyczki na Wojciechu” świątynia, która przez lata pozostawała poza głównym nurtem kulturalnym miasta, została symbolicznie przywrócona wspólnocie – jako przestrzeń nie tylko sacrum, ale także sztuki. Muzyka tchnęła w to miejsce nowe życie, a obecność słuchaczy i artystów ożywia je z każdym kolejnym koncertem.PROGRAM29 sierpnia 2025, godz. 19.00MonoTony | String Nostalgia: Krzysztof Komendarek-Tymendorf – altówka i efekty, Zuzanna Ossowska /OS.SO/ – piano, różne instrumenty, elektronikaKrzysztof Komendarek-Tymendorf – należy do grona czołowych polskich altowiolistów swojego pokolenia. Pochodzi z rodziny o głębokich tradycjach muzycznych. W 2012 roku ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku w klasie prof. Ireny Albrecht. Doskonalił swoje umiejętności w klasie prof. Wolfganga Klosa i as. Ulricha Schönauera na Universität für Musik und Darstellende Kunst w Wiedniu oraz jako gościnny student Swedish National Orchester Academy w Göteborgu. Kształcił się i uzupełnił studia licznymi kursami pod kierunkiem wybitnych pedagogów altówki, takich jak Alexander Zemtsov, Matthias Buchholz, Hartmut Rohde, Avri Levitan, György Gulyás Nagy (Auer String Quartet) czy Piotr Szumieł.Jest laureatem prestiżowych konkursów muzycznych, nagród i stypendiów. W wieku 24 lat, po wygraniu dwóch konkursów na stanowisko asystenta, podjął pracę w Alma Mater. W 2018 roku obronił rozprawę doktorską, w 2022 roku uzyskał stopień doktora habilitowanego z wyróżnieniem. W 2021 roku rozpoczął pracę na stanowisku nauczyciela mianowanego w klasie altówki w Szkole Muzycznej im. Zygmunta Noskowskiego w Gdyni. Pełni funkcję ogólnopolskiego konsultanta Centrum Edukacji Artystycznej (CEA). Obecnie pracuje na stanowisku Profesora Uczelni w klasie altówki oraz kameralistyki Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku, a od 2023 roku jest również wykładowcą klasy altówki w Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy.Występował pod batutą takich znakomitych dyrygentów, jak Pierre Boulez, Jerzy Maksymiuk, Krzysztof Penderecki, Marek Moś, Tadeusz Strugała, a także z prominentnymi solistami: Ivry Gitlis, Kolja Blacher, Quatuor Ebène, Krystian Zimerman, Piotr Beczała, Konstanty Andrzej Kulka, Łukasz Długosz.Obecnie gra na mistrzowskiej altówce Wojciecha Topy z 2020 roku, ale również wykonuje koncerty na instrumentach z prywatnej kolekcji autorstwa, m.in.: W. Ed. Voigta jun., Alberta Claudota czy Andrzeja Kalaty oraz smyczkach: Hermanna Richarda Pfretzschnera, Marcina Krupy, Marka Woźniaka czy Marcina Siwca.Prowadzi wzmożoną aktywność koncertową oraz pedagogiczno-dydaktyczną zarówno w Polsce, jak i za granicą.OS.SO (Zuzanna Ossowska) – songwriterka, producentka, autorka tekstów, multiinstrumentalistka. Jej instrumentem dyplomowym jest gitara basowa, ale gra też na perkusji, pianinie, gamelanie (indonezyjskich idiofonach) i śpiewa. Kompozycje OS.SO dwukrotnie (w 2018 i 2020 roku) znalazły się w półfinale prestiżowego międzynarodowego konkursu dla songwriterów International Songwriting Contest, do tego etapu zakwalifikowało się mniej niż 9% z ponad 26 000 zgłoszeń z całego świata. Interesuje się estetyką, filozofią muzyki i nagraniami terenowymi. Obroniła doktorat o relacjach muzyki i języka w dwudziestowiecznej prozie, pisze artykuły naukowe i popularyzatorskie, prowadzi autorską rubrykę w magazynie „Muzyk”, gdzie przygląda się dźwiękom kulturoznawczym okiem. Studiowała także filozofię i gender studies. W 2024 rozpoczęła studia podyplomowe na muzykologii Instytutu Sztuki PAN. 2021 – jako jedna z 4 osób reprezentujących Polskę wzięła udział w Music Creation and Songwriting LAB w Paryżu - międzynarodowym campie songwriterskim (Francja/Portugalia/Polska), organizowanym przez Music Export Poland2021 – rozpoczęcie współpracy jako songwriterka i producentka z wytwórnią Magic Records i Universal Music Poland2022 – finalistka Festiwalu Młodych Talentów w Szczecinie, Grand Prix tej samej edycji zdobyła jej autorska aranżacja utworu Heleny Majdaniec (wyk. Jan Majewski)2022 – wydanie pierwszej autorskiej płyty pod szyldem OS.SO, album „Lethe” został uznany przez Jarka Szubrychta (Gazeta Wyborcza) za jeden z najlepszych debiutów roku, płyta miała premierę w audycji Piotra Metza2022 – nagroda specjalna na Festiwalu Grzegorza Ciechowskiego za aranżację i wykonanie utworu „Grawitacja” Justyny Steczkowskiej2022 – udział w Riga Songwriting Camp w Rydze2023 – premiera albumu „Szymborska - zachwyt i rozpacz” skomponowanego i wyprodukowanego przez OS.SO z okazji 100-lecia urodzin Wisławy Szymborskiej. Płyta ukazała się pod oficjalnym patronatem Fundacji Szymborskiej2023 – udział w Artisjus Songwriting Camp w Budapeszcie, piosenka „Light Me Up”, którą OS.SO współkomponowała podczas wydarzenia została wybrana do oficjalnej ścieżki dźwiękowej najpopularniejszego serialu stacji TV RTL Hungary „Side Effect”. Pokłosiem wydarzenia jest także publikacja międzynarodowej współpracy - piosenki „The River” z węgierskim artystą Szelier2024 – objęcie kierownictwa muzycznego w zespole Karoliny Czarneckiej, produkcja płyty artystki „Matka”, która ukaże się w I połowie 2025 rokuProgramW programie koncertu znajdą się utwory skomponowane na album MonoTony Ensemble, który ukaże się w 2025 roku. Podczas koncertu muzycy eksplorują możliwości altówki i fortepianu, preparując instrumenty i łącząc klasyczne techniki z efektami – każdy utwór MonoTony Ensemble charakteryzuje się unikalnym podejściem do brzmienia oraz różnorodności faktur muzycznych. Podczas koncertu artyści opowiedzą również o filozofii minimalizmu w muzyce oraz o swoich inspiracjach. Projekt MonoTony eksploruje coraz popularniejsze w Polsce obszary neoclassical i minimal music. W swoim projekcie wielowymiarowo odkrywają brzmienia – fortepianu (i instrumentów klawiszowych) oraz altówki, poszerzając repertuar możliwości obu z nich zarówno poprzez preparowanie, jak i wykorzystywanie nowoczesnych, wręcz awangardowych technik wykonawczych.Altówka pojawia się tu zarówno jako instrument melodyczny, jak i perkusyjny, a do stworzenia nietypowej faktury stosowane są współczesne – a niekiedy nowatorskie – techniki wykonawcze takie jak: tapping, Bartók pizzicato, szarpanie strun, pressing włosia o strunę, scordatura, dirty glissando, slow motion bow, crazy sul ponticello scratchiness, shutter, noisy shift, electric slide, scratch tone, stopping on the string, preparacja, arpeggio, tremolo, flażolety etc. Całość wzbogacają nowoczesne zabiegi produkcyjne – efekty nałożone na instrumenty, loopowanie fragmentów fraz, czy wplatanie estetyki typowej dla muzyki konkretnej: wykorzystanie oddechów, przystuków, jak i przypadkowych dźwięków, które towarzyszą muzykom w procesie kompozytorskim.Data rozpoczęcia wydarzenia: 29.08.2025
Reklama
Reklama