Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
niedziela, 18 maja 2025 04:48
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Charytatywny Cross oraz Nordic Walking dla Hani z Wrocanki

Charytatywny Cross oraz Nordic Walking dla Hani z Wrocanki

Źródło: Gmina Iwonicz-Zdrój


Kategorie:

W tym roku wydarzenie, którego ambasadorką jest Izabela Zatorska-Pleskacz, multimedalistka Mistrzostw Świata i Mistrzostw Europy w biegach górskich, odbędzie się w Iwoniczu-Zdroju. Nowa trasa będzie przebiegać leśnymi ścieżkami spacerowymi i szlakami turystycznymi.

Organizatorzy wydarzenia (Stowarzyszenie "Ustyan") oraz Izabela Zatorska-Pleskacz (ambasadorka i pomysłodawczyni biegu) podkreślają, że Charytatywny Cross, to jeden z najciekawszych biegów przełajowych w Polsce. Do poprzedniej edycji organizowany był na wyspie Energetyk w Polańczyku. W tym roku – w ostatni weekend sierpnia – impreza zadebiutuje w Iwoniczu-Zdroju. 

Nowa trasa Charytatywnego Crossu jest jedną z bardziej wymagających. Dlaczego? 

- Biegacze górscy to specyficzna grupa ludzi, którzy im bardziej się zmęczą, tym są bardziej zadowoleni - uśmiecha się Izabela Zatorska-Pleskacz.

W programie przewidziane są trzy konkurencje: Bieg Główny na dystansie ok. 11 kilometrów (trzy pętle ok. 3,6 km), Nordic Walking na dystansie ok. 7 km (dwie pętle), Bieg dla Wczasowiczów i Kuracjuszy ok.3, 5 km (jedna pętla).

Dodatkowo zorganizowane będą biegi dla dzieci i sztafety rodzinne.

W tym roku pomoc trafi do 3,5 letniej Hani Lechowicz z Wrocanki. Dziewczynka choruje na MZS–M (Młodzieńcze zapalenie skórno-mięśniowe). To rzadka choroba autoimmunologiczna. Objawia się zapaleniem mięśni, zmianami na skórze z częstym zajęciem narządów wewnętrznych. 

Hania jest najmłodszym dzieckiem w Polsce z chorobą MZS – M. Rodzice 3,5-latki opowiadają, że choroba objawiła się najpierw mocnym osłabieniem (dziewczynka nie mogła sama chodzić), bólem mięśni i stawów a następnie pojawieniem się bolesnych, głębokich ran na dłoniach i pod pachami , które nie chciały się goić.

Dziewczynka przechodzi leczenie biologiczne i sterydowe, które powoli goi rany, ale niestety niszczy całą odporność dziecka. Hania musi żyć w „ sterylnej bańce”, uważając nawet na zwykłe przeziębienie, które u dziewczynki może natychmiast pogłębić chorobę. 

Wszystkie pieniądze uzyskane podczas IX Charytatywnego Crossu w Iwoniczu-Zdroju, będą przekazane na opiekę lekarską i intensywną rehabilitację, która w znacznym stopniu wykracza poza ramy wyznaczone przez NFZ.

Organizatorzy wydarzenia zaznaczają, że głównym celem – obok popularyzacji biegów terenowych i zdrowego stylu życia – będzie, jak co roku, zebranie pieniędzy na cel charytatywny. 



Iwonicz-Zdrój, podkarpackie
Rozpoczęcie: 30.08.2025
Midisaż wystawy promującej Album fotografii "Kraina" Krzysztofa Szlapy Midisaż wystawy promującej Album fotografii "Kraina" Krzysztofa Szlapy Wystawa fotografii Krzysztofa Szlapy będzie promować Jego Album "Kraina – Krzysztof Szlapa". Midisaż wystawy odbędzie się 22 maja o godz. 18:00 w Piwnicy PodCieniami, ul. Rynek 5. Wystawa będzie czynna od 8.05 do 8.06„Kraina” to określenie terytorium wymykającego się podziałom administracyjnym, którego nie wyznacza się granicami państw i okręgów. Odnosi się do spójności geograficznej, przyrodniczej czy etnograficznej, a także do miejsc wyobrażonych, baśniowych. Tytułując w ten sposób swój cykl fotografii wykonywanych miedzy Krempną a Komańczą, Krzysztof Szlapa skłania odbiorcę do refleksji nad tym, co składa się na wyjątkowość K/krainy. Czy jest to ukształtowanie terenu? A może konkretny styl architektury? Ekosystem? Czy też może skojarzenia i wspomnienia, budowane na trudnej historii regionu pogranicza? Odpowiedzi na te pytanie, których domagają się prezentowane w albumie zdjęcia, będą różne i nierzadko wykluczające się, bo też Artysta czerpie z różnych konwencji fotograficznych: zarówno z fotografii przyrodniczej, jak i z nurtów uniwersalizujących czy mitologizujących konkretne widoki.Szlapa podąża sobie wiadomymi ścieżkami, wyzyskując na pozór tylko sztampowe motywy z południowo-wschodniego pogranicza: cebulaste kopuły cerkwi, drewniane domy w kolorze ugru, zalesione zbocza, ślady wysiedlonych wsi. Zdjęcia „Krainy” to widoki krajobrazu rozumianego jako miejsce spotkania między człowiekiem a tym, co poza-ludzkie. W tym duchu pisał o krajobrazie Tadeusz Sławek: „Krajobraz zatem to rozumienie i obdarzanie świata sensem” i wydaje się, że to właśnie oferuje Fotograf patrzącemu. Poszczególne ujęcia z cyklu wykraczają poza dokumentację miejsca czy badawcze spojrzenie przyrodnika lub etnografa, pejzaż jest wprawdzie rozpoznawalny, ale ramy kadrów to rozszerzają się tak, aż gubi się szczegółowość obserwacji, to ścieśniają, aż detal staje się abstrakcyjny. Gry z głębią ostrości zaskakują odbiorcę, inscenizując fotograficzny realizm magiczny. A zatem nie ma tu dystansu właściwego fotografii krajobrazowej czy przyrodniczej, Artysta dodaje swoją wiedzę i doświadczenie K/krainy. O autorzeKrzysztof Szlapa urodził się w 1987 roku w Katowicach. Artysta fotografik. Autor siedemnastu wystaw indywidualnych i uczestnik wielu wystaw zbiorowych, od 2014 roku był współkuratorem w fotograficznej Galerii Pustej cd. w Jaworznie, w latach 2014–2019 kurator galerii sztuki Za Szybą w Katowicach, od 2013 roku członek Związku Polskich Artystów Fotografików Okręg Śląski, gdzie pełnił funkcję sekretarza zarządu. Laureat Stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego Młoda Polska w 2023 roku. Stypendysta Marszałka Województwa Śląskiego w dziedzinie kultury w roku 2017. Inicjator wielu wydarzeń kulturalnych upowszechniających fotografię artystyczną takich jak: wernisaże wystaw, warsztaty oraz spotkania autorskie we współpracy z różnymi lokalnymi intytulacjami. Mieszka w Katowicach, na co dzień pracuje w Szkole Filmowej im. Krzysztofa Kieślowskiego. Data rozpoczęcia wydarzenia: 22.05.2025
Turniej Siatkarski o statuetkę św. Floriana Turniej Siatkarski o statuetkę św. Floriana REGULAMIN SIATKARSKIEGO TURNIEJU O STATUETKĘ ŚW. FLORIANA1. Cel: popularyzacja piłki siatkowejintegracja służb ratowniczychintegracja grup zawodowych (w turnieju oprócz strażaków mogą wziąć udział drużyny reprezentujące organizatorów) organizacja czasu wolnego2. Organizator:Pani Joanna Frydrych Poseł na Sejm Rzeczypospolitej Polskiej Zarząd Oddziału Miejskiego Związku Ochotniczych Straży Pożarnych Rzeczypospolitej Polskiej w KrośnieZarząd Terenowy Niezależnego Samorządnego Związku Zawodowego Policjantów przy Komendzie Miejskiej Policji w KrośnieOchotnicza Straż Pożarna Krosno – Białobrzegi3. PatronatPani Joanna Frydrych Poseł na Sejm Rzeczypospolitej Polskiejnadbryg. Tomasz Baran Podkarpacki Komendant Wojewódzki Państwowej Straży Pożarnej druh. Józef Tucki Prezes Zarządu Oddziału Powiatowego ZOSP ROP w Krośnie4. Termin i miejsce:Turniej zostanie rozegrany w dniu 24 maja 2025 r.Młodzieżowe Drużyny Pożarnicze rozpoczynają rozgrywki od godz. 09:00 - Hala Sportowa przy Szkole Podstawowej - Krosno ul. Kisielewskiego 18.drużyny dorosłe OSP i PSP oraz drużyny reprezentująca organizatorów rozpoczynają turniej od godz. 12:00 - Hala Sportowa przy II Liceum Ogólnokształcącym - Krosno ul. Kisielewskiego 18.mecze grup dorosłych zostaną rozegrane jednocześnie na 3 boiskach (Hala Sportowa II LO Krosno ul. Kisielewskiego 18 – 2 boiska, Hala Sportowa Szkoły Podstawowej nr 15 Krosno ul. Kisielewskiego 18 – 1 boisko Hala Sportowa).5. Uczestnictwo:drużyny powyżej 18 lat (drużyny mieszane)drużyny w grupie MDP (drużyny mieszane) - przedział wiekowy od 10 – 15 lat oraz 16 -18 lat (obliczenie wieku przyjęto, że dziecko, które w dniu zawodów nie skończyło 16 rok życia zliczane jest do grupy młodszej np. ur. 25.05.2009 r. lub później ). W przypadku zgłoszenia drużyny w przedziale wiekowym 16 – 18 lat dopuszczalne jest udział zawodnika, który w dniu zawodów ma skończone 15 lat.  Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do zmiany przedziału wiekowego w zależności od ilości zgłoszonych drużyn. zespoły grają w składach 6 osobowych - maksymalna liczba zawodników w zespole wynosi 10 osób z zawodnikami rezerwowymi każdy zespół musi posiadać swojego kapitana, który bierze udział w losowaniuwarunkiem uczestnictwa jest posiadanie odpowiedniego stroju sportowego oraz dobry stanzdrowia potwierdzony własnoręcznym podpisem na karcie zgłoszeniaosoby poniżej 18 roku życia zobowiązane są do przedstawienia zgody rodziców na uczestnictwo w turnieju i przebywanie pod opieką osoby dorosłej podczas rozgrywekuczestnictwo w turnieju jest bezpłatne6. Zgłoszenie:zgłoszenie do turnieju przyjmuje Arkadiusz Pałys tel. 721-286-915 do dnia 20 maja 2025 r.zgłoszenie jest równoznaczne z akceptacją treści niniejszego regulaminu, regulaminu boiska sportowego oraz wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych osobowycho udzielę w turnieju decyduje kolejność zgłoszenia 7. Rozgrywki:turniej grup powyżej 18 lat rozegrany zostanie jednocześnie na trzech boiskach (w razie zapotrzebowania liczba boisk zostanie zwiększona) w systemie 2 setów do 25 pkt. zaczynając od 5 pkt.8. Punktacja w meczach grupowych:za zwycięstwo drużyna otrzymuje 2 pkt.,za przegraną drużyna otrzymuje 1 pkt.,za walkower drużyna otrzymuje 0 pkt.o kolejności w tabeli decyduje ilość zdobytych punktów- w przypadku równej ilości punktów o kolejności decydują kolejno: lepszy stosunek setów, lepszy stosunek małych punktów, bezpośredni wynik meczu pomiędzy zainteresowanymi drużynami - uczestnicy zobowiązani są do wstawiennictwa na 15 minut przed rozpoczęciem rozgrywek- w sprawach nieujętych w regulaminie decyduje organizator- do rozegrania zawodów wymagane jest zgłoszenie minimum po 4 zespołów w każdej grupie wiekowej- szczegółowy program turnieju zostanie przedstawiony po zamknięciu listy zgłoszeń9. Przepisy gry w siatkówkę:zawody rozgrywane będą zgodne z przepisami gry w siatkówkędrużyna składa się z 6 zawodników plus max. 4 zawodników rezerwowychsiatka zawieszona na wysokości 243 cm. dla grupy dorosłej10. Sprawy różne:za zajęcie I miejsca drużyna otrzymuje statuetkę św. Florianaza zajęcie II - III miejsca drużyna otrzymują pucharyza zajęcie I - III miejsca w każdej z grup MDP drużyna otrzymują pucharyza pozostałe miejsca w każdej grupie drużyny otrzymują dyplomyzawodnicy biorą udział w turnieju na własną odpowiedzialnośćostateczna interpretacja regulaminu należy do organizatoraorganizator udostępnia sprzęt niezbędny do rozegrania turniejuprzewidywana maksymalna ilość zespołów biorących udział w rozgrywkach wynosi łącznie we wszystkich grupach 21 drużyn dorosłych i po 4 drużyny w każdej z grup MDP (organizator zastrzega sobie możliwość zwiększenia liczby drużyn )o uczestnictwie decyduje kolejność zgłoszeńw trakcie turnieju organizatorzy zapewniają ciepły posiłek, ciepłe i zimne napojedodatkową atrakcja będzie pokaz pierwszej pomocy, pokaz sprzętu Policyjnego, Strażackiego, inne atrakcje które są obecnie w trakcie uzgodnienia.11. Przepisy końcowe:- uczestnicy obowiązani są do przestrzegania regulaminów obowiązujących w miejscu i czasie turnieju- organizator zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu w każdym czasie poprzez zamieszczenie informacji o zmianie na stronie internetowej lub udostępnienie zmian w dniu i na terenie przeprowadzenia turnieju- organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu i miejsca organizacji turnieju- przesłanie zgłoszenia do turnieju jest równoznaczne z akceptacją treści niniejszego regulaminu, regulaminu boiska sportowego oraz wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych osobowych, oraz wizerunku zgodnie z poniższymi klauzulami.12. Klauzula wizerunkowa:- uczestnicy turnieju biorąc w nim udział wyrażają zgodę na nagranie wizerunku oraz bezterminowe jego wykorzystanie w publikacjach w wersji papierowej i elektronicznej, oraz na stronie internetowej organizatora, oraz na portalach społecznościowych. Uczestnicy oświadczają, że powyższa zgoda na nagranie wideo wizerunku i jego wykorzystanie na potrzeby promocyjne udzielona jest nieodpłatnie, bez ograniczeń czasowych i terytorialnych. Niniejsze wyrażenie zgody na nagranie wideo wizerunku i jego wykorzystanie jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych osobowych w postaci wizerunku.13. Klauzula informacyjna:- zgodnie z art. 13 ust. 1 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) - dalej: RODO, Operator informuje, że administratorem danych osobowych są organizatorzy turnieju- dane osobowe pozyskane przez Operatora będą przetwarzane w związku z organizacją Imprez oraz prowadzoną działalnością statutową- podstawą prawną przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umowy lub do podjęcia działań na żądanie przed zawarciem umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO)- podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do zawarcia i realizacji umowy. - pozyskane dane osobowe mogą być przekazywane podmiotom przetwarzającym je na zlecenie organizatora po uprzedniej zgodzie osoby fizycznej oraz organom lub podmiotom publicznym uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązujących przepisów prawa, np. sądom, organom ścigania lub instytucjom państwowym, gdy wystąpią z żądaniem, w oparciu o stosowną podstawę prawną- dane osobowe nie będą przekazane do państw trzecich- osoba fizyczna ma prawo do dostępu do swoich danych osobowych, żądania sprostowania swoich danych osobowych, które są nieprawidłowe oraz uzupełnienia niekompletnych danych osobowych, żądania usunięcia swoich danych osobowych, żądania ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania swoich danych, przenoszenia swoich danych osobowych, wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.- w zakresie, w jakim dane są przetwarzane na podstawie zgody - osoba fizyczna ma prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie udzielonej przez osobę fizyczną zgody przed jej wycofaniem. Osoba fizyczna zgodę może wycofać poprzez wysłanie oświadczenia o wycofaniu zgody na adres korespondencyjny bądź adres e-mData rozpoczęcia wydarzenia: 24.05.2025 09:00