Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Zdecydowana obniżka cen za odbiór śmieci w gminie Jedlicze

Radni gminy Jedlicze zdecydowali o obniżce stawek opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Niższe opłaty – jak tłumaczy urząd gminy – wynikają m.in. ze zmian w systemie gospodarowania odpadami oraz obniżeniem cen przez Instalację Komunalną w Krośnie.
Zdecydowana obniżka cen za odbiór śmieci w gminie Jedlicze

Autor: pixabay.com

Niższe stawki opłat obowiązywać będą od 1 stycznia. Mieszkańcy gminy Jedlicze będą płacić 20 zł miesięcznie za osobę. To znacząca obniżka, bo teraz miesięczna opłata wynosi 30 zł.

Właściciele domów jednorodzinnych mogą płacić 2 zł mniej. Warunkiem jest kompostowanie bioodpadów i złożenie stosownej deklaracji.

Urząd gminy przypomina, że wszyscy mieszkańcy mają obowiązek selektywnej zbiórki odpadów. W przypadku niedopełnienia obowiązku właściciel nieruchomości będzie ponosić opłatę w wysokości 60 zł miesięcznie za osobę.

Nie trzeba będzie składać nowej deklaracji

Deklaracje powinni jednak wypełnić mieszkańcy, którzy chcą skorzystać z ulgi za kompostowanie odpadów. Deklaracje będą dostępne od 4 stycznia w urzędzie oraz na stronie internetowej gminy.

- Osobom, które zadeklarują kompostowanie nie później niż do 10 lutego, ulga będzie przysługiwała już od 1 stycznia - zapewniają władze gminy.

Są dodatkowe opłaty

Za odbiór popiołu sprzed posesji, jego transport i zagospodarowanie mieszkańcy będą ponosić dodatkowe opłaty - 2,03 zł za kilogram. Za popiół dostarczony do PSZOK przez mieszkańca opłata wyniesie 1,08 za kg.

Zmianie ulegają limity odpadów przyjmowanych w PSZOK w ramach miesięcznej stawki opłat:

  • meble i inne odpady wielkogabarytowe, w ilości do 100 kg na daną nieruchomość zamieszkałą na rok; powyżej 100 kg dodatkowa opłata wyniesie 14,31 zł za każde rozpoczęte 10 kg ponad limit;
  • zużyte opony, w ilości do 4 szt. na daną nieruchomość zamieszkałą na rok; powyżej 4 szt. dodatkowa opłata wyniesie 0,63 zł za kg ponad limit;
  • odpady budowlane i rozbiórkowe, w ilości do 100 kg na daną nieruchomość zamieszkałą na rok; powyżej 100 kg dodatkowa opłata wyniesie 2,16 zł za każde rozpoczęte 10 kg ponad limit.

Władze gminy informują też, że nie będzie organizowana mobilna zbiórka odpadów wielkogabarytowych, mebli, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, zużytych opon.

tom


Podziel się
Oceń

Reklama
Reklama
PRZECZYTAJ