Marcin Horała, były wiceminister infrastruktury i pełnomocnik ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego, tłumaczył, że jednym z założeń CPK było, by prawie każdy Polak mieszkał w zasięgu do 30 minut dojazdu do stacji kolejowej, z której będzie miał przynajmniej kilka szybkich połączeń dziennie z centralną Polską.
- Za ich pośrednictwem z całym krajem, a za pośrednictwem lotniska również z całym światem - podkreślał.

Poseł PiS zaznaczył, że aktualnie realizowana wersja CPK oznacza wycięcie praktycznie 90 procent programu kolejowego.
- Realizowana jest jedna szprycha – połączenie Warszawa-Łódź-Poznań-Wrocław i też w tej wersji, w której dokładnie tylko te cztery miasta skorzystają z połączeń najwyższej klasy - mówił Marcin Horała.
Polityków PiS zaniepokoił zmieniony przez rząd Program Inwestycji Dworcowych.
Rafał Weber przypomniał, że w przyjętym przez PKP S.A. w 2023 roku programie była m.in. rewitalizacja krośnieńskiego dworca.

- Spółka z miejsca przystąpiła do oceny tego obiektu. Były przymiarki do tego, jak ten obiekt ma wyglądać i które pomieszczenia zostaną wykorzystane na cele kolejowe, transportowe, a które będą mogły zostać przekazane miastu, stowarzyszeniom, albo prywatnemu biznesowi - mówił Rafał Weber.
Przekazał, że wspólnie z innymi posłami PiS złożył interpelację do Ministerstwa Infrastruktury, domagając się odpowiedzi na to, które inwestycje dworcowe zostaną wykonane.
W uzyskanej odpowiedzi można przeczytać, że po przeprowadzonych analizach dokumentu "Dworce Przyjazne pasażerom", w pierwszej kolejności do realizacji zostały przewidziane dworce w Mielcu, Strzyżowie, Nisku, Tarnobrzegu i Nowej Sarzynie.
- Krosno zostało zdjęte z listy podstawowej i przeniesione na listę rezerwową - mówił Rafał Weber.
Zaznaczył, że oznacza to zarzucenie rewitalizacji krośnieńskiego dworca przez obecną władzę.
- Ustaliliśmy w ostatni piątek na zespole do spraw budowy i rewitalizacji dworców, że obecnie rząd nie ma środków finansowych nawet na listę podstawową - mówił Rafał Weber.

Piotr Babinetz przekazał, że w ostatnich dniach do posłów PiS docierają informacje, że rozstrzyga się przetarg, który spowoduje, że wreszcie będzie modernizowana linia kolejowa 108 od Jasła w stronę Zagórza.
- Miejmy nadzieję, że inwestycja, której częścią jest m.in. niweleta torów w Krośnie ruszy - mówił Piotr Babinetz.
Rafał Weber dodał, że wedle jego wiedzy – a ma ją, jak tłumaczył, bezpośrednio ze spółki kolejowej odpowiedzialnej za tę inwestycję – spółka szykuje się do podpisania umowy na całość inwestycji.