Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
niedziela, 18 maja 2025 06:23
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Politycy PiS mówili w Krośnie o inwestycjach kolejowych. Co z dworcem w Krośnie?

Tematem briefingu prasowego Piotra Babinetza, Rafała Webera i Marcina Horały były Centralny Port Komunikacyjny oraz inwestycje kolejowe w naszym regionie. Posłowie PiS przekazali też, że rewitalizacja krośnieńskiego dworca została skreślona z listy priorytetowej.
Politycy PiS mówili w Krośnie o inwestycjach kolejowych. Co z dworcem w Krośnie?

Autor: Tomasz Jefimow

Marcin Horała, były wiceminister infrastruktury i pełnomocnik ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego, tłumaczył, że jednym z założeń CPK było, by prawie każdy Polak mieszkał w zasięgu do 30 minut dojazdu do stacji kolejowej, z której będzie miał przynajmniej kilka szybkich połączeń dziennie z centralną Polską. 

- Za ich pośrednictwem z całym krajem, a za pośrednictwem lotniska również z całym światem - podkreślał.

Poseł PiS zaznaczył, że aktualnie realizowana wersja CPK oznacza wycięcie praktycznie 90 procent programu kolejowego. 

- Realizowana jest jedna szprycha – połączenie Warszawa-Łódź-Poznań-Wrocław i też w tej wersji, w której dokładnie tylko te cztery miasta skorzystają z połączeń najwyższej klasy - mówił Marcin Horała

Polityków PiS zaniepokoił zmieniony przez rząd Program Inwestycji Dworcowych. 

Rafał Weber przypomniał, że w przyjętym przez PKP S.A. w 2023 roku programie była m.in. rewitalizacja krośnieńskiego dworca.

- Spółka z miejsca przystąpiła do oceny tego obiektu. Były przymiarki do tego, jak ten obiekt ma wyglądać i które pomieszczenia zostaną wykorzystane na cele kolejowe, transportowe, a które będą mogły zostać przekazane miastu, stowarzyszeniom, albo prywatnemu biznesowi - mówił Rafał Weber.

Przekazał, że wspólnie z innymi posłami PiS złożył interpelację do Ministerstwa Infrastruktury, domagając się odpowiedzi na to, które inwestycje dworcowe zostaną wykonane.

W uzyskanej odpowiedzi można przeczytać, że po przeprowadzonych analizach dokumentu "Dworce Przyjazne pasażerom", w pierwszej kolejności do realizacji zostały przewidziane dworce w Mielcu, Strzyżowie, Nisku, Tarnobrzegu i Nowej Sarzynie. 

- Krosno zostało zdjęte z listy podstawowej i przeniesione na listę rezerwową - mówił Rafał Weber. 

Zaznaczył, że oznacza to zarzucenie rewitalizacji krośnieńskiego dworca przez obecną władzę

- Ustaliliśmy w ostatni piątek na zespole do spraw budowy i rewitalizacji dworców, że obecnie rząd nie ma środków finansowych nawet na listę podstawową - mówił Rafał Weber

Piotr Babinetz przekazał, że w ostatnich dniach do posłów PiS docierają informacje, że rozstrzyga się przetarg, który spowoduje, że wreszcie będzie modernizowana linia kolejowa 108 od Jasła w stronę Zagórza. 

- Miejmy nadzieję, że inwestycja, której częścią jest m.in. niweleta torów w Krośnie ruszy - mówił Piotr Babinetz.

Rafał Weber dodał, że wedle jego wiedzy – a ma ją, jak tłumaczył, bezpośrednio ze spółki kolejowej odpowiedzialnej za tę inwestycję – spółka szykuje się do podpisania umowy na całość inwestycji.


Autor: Tomasz Jefimow

Autor: Tomasz Jefimow

Autor: Tomasz Jefimow

Autor: Tomasz Jefimow

Autor: Tomasz Jefimow

Autor: Tomasz Jefimow

Autor: Tomasz Jefimow


Podziel się
Oceń

Reklama
Reklama
PRZECZYTAJ