Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 19 grudnia 2025 16:56
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Elektroniczne legitymacje dla strażaków-ochotników. Projekt ustawy trafił do konsultacji

Posłowie Polski 2050 zaproponowali nowelizację ustawy o Ochotniczych Strażach Pożarnych, która ma wprowadzić elektroniczne legitymacje dla strażaków-ochotników. Dokumenty, na które druhowie czekali od lat, miały zostać wdrożone już wcześniej, jednak dotychczasowe przepisy nie doprowadziły do ich wydania.
Elektroniczne legitymacje dla strażaków-ochotników. Projekt ustawy trafił do konsultacji

Autor: krosno112.pl

– Dzięki nowelizacji wprowadzamy rozwiązanie, które realnie zafunkcjonuje w praktyce – zapowiada Bartosz Romowicz, poseł Polski 2050.

Zgodnie z projektem, legitymacje będą dostępne w aplikacji mObywatel i trafią do strażaków-ochotników pełniących służbę oraz osób uprawnionych do świadczenia ratowniczego. Dokument zawierać będzie podstawowe dane, w tym imię i nazwisko, numer PESEL, zdjęcie, numer legitymacji, nazwę jednostki, gminy oraz datę wydania i ważności.

Aby otrzymać legitymację, druhowie będą musieli złożyć wniosek do władz lokalnych – wójta, burmistrza lub prezydenta miasta. Możliwość składania wniosków przewidziano również za pośrednictwem zarządów OSP i oddziałów gminnych ZOSP.

Jak podkreśla wiceminister cyfryzacji Michał Gramatyka, będzie to jedno z pierwszych cyfrowych rozwiązań, w którym legitymacja nie będzie miała plastikowego odpowiednika. – To krok w stronę nowoczesnej administracji – zaznacza.

Nowe przepisy wejdą w życie po sześciu miesiącach od ogłoszenia, co pozwoli na dostosowanie systemów administracyjnych. Obecnie projekt został skierowany do konsultacji.


Podziel się
Oceń

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
PRZECZYTAJ
  
Reklama