Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Akcja jednoczesnego prowadzenia resuscytacji krążeniowo-oddechowej w krośnieńskiej hali MOSiR

Była to już szósta edycja akcji organizowanej przez Karpacką Państwową Uczelnię i krośnieńską „Naftówkę”. Tegoroczne wydarzenie zgromadziło ponad 300 osób chętnych do pobicia rekordu. Jednak organizatorzy podkreślają, że nie wynik jest najważniejszy. Ważne jest to, że są krośnianie chętni do uczestnictwa w takiej akcji.
Akcja jednoczesnego prowadzenia resuscytacji krążeniowo-oddechowej w krośnieńskiej hali MOSiR

Autor: Tomasz Jefimow

Akcja bicia rekordu w jednoczesnym prowadzeniu resuscytacji krążeniowo-oddechowej przez jak największą liczbę osób w ciągu 30 minut, nieprzypadkowo została zorganizowana w piątek (15 października). W sobotę (16 października) przypada Europejski Dzień Przywracania Czynności Serca.

Do wspólnej akcji organizatorzy – Krośnieńska Państwowa Uczelnia i Zespół Szkół Naftowo-Gazowniczych im.Ignacego Łukasiewicza – zaprosili uczniów krośnieńskich szkół, studentów i mieszkańców. Odpowiedziało 310 osób. To mniej od rekordu, który udało się ustanowić dwa lata temu – 384.

Dawid Makowicz z zakładu pielęgniarstwa krośnieńskiej uczelni przyznaje, że w tym roku nie wynik akcji jest najważniejszy.

- Dziś każdy wynik jest dla nas bardzo dobry, z tego powodu, że są osoby, które chcą przyjść i zrobić z nami coś fajnego - mówi.

Organizatorzy dzisiejszego wydarzenia podkreślają, że zwłaszcza w obecnych czasach podjęcie pierwszej pomocy jest niezwykle ważne. - Jeśli jej nie rozpoczniemy to z każdą sekundą zmniejsza się szansa na uratowanie człowieka - mówi Dawid Makowicz. Przyznaje, że świadomość tego jak ważna jest pomoc wzrasta. - Chociaż w obecnych czasach bywa różnie - mówi. - Życzmy sobie, żeby pandemia skończyła się jak najszybciej i żebyśmy wrócili do normalności.

 

Więcej zdjęć w galerii poniżej

Autor: Tomasz Jefimow
Zdjęcia: Tomasz Jefimow



Podziel się
Oceń

Reklama
Reklama
Reklama
PRZECZYTAJ