Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Cykl spektakli familijnych "Bajkowa Scena" - „Sokrates w piaskownicy”

Cykl spektakli familijnych "Bajkowa Scena" - „Sokrates w piaskownicy”

Autor: fot. M. Zakrzewski, Estrada Poznańska


Kategoria:

Regionalne Centrum Kultur Pogranicza w Krośnie zaprasza do udziału w cyklu spektakli familijnych. „Bajkowa Scena” to wakacyjne spektakle dla najmłodszych - często pierwsze w życiu małych widzów i teatr na wyciągnięcie ręki.


11 lipca 2024, godzina 17.00
Spektakl „Sokrates w piaskownicy”, Teatr MAŁE MI
Dla kogo: spektakl dla dzieci 2+

„Sokrates w piaskownicy” to radosne, rozśpiewane widowisko, które zaprasza do wspólnej zabawy i rozmowy na każdy temat. Lalkowi bohaterowie, Sophia i Philo, siedzą w piaskownicy i dyskutują o miłości, złości, odwadze i strachu, zabawie i nudzie, dzieciach i dorosłych. Ich pytania inspirują do rodzinnego filozofowania, zadawania kolejnych pytań i poszukiwania odpowiedzi, a także budzą ciekawość świata i samych siebie.

Scenografia, scenariusz: Katarzyna Samosiej,  Sławy Tarkowskiej
Muzyka: Katarzyna Jackowska- Enemuo i Antek Sojka


1 sierpnia 2024, godzina 17.00
Spektakl „Królewna Pętelka”, Teatr Malutki
Dla kogo: spektakl familijny

„Królewna Pętelka” to historia o dziewczynce imieniem Pętelka, która mieszka w Królestwie uznawanym za najprzytulniejsze miejsce na ziemi. Pomimo tego, że wszystko tam jest idealne, Pętelka pragnie odkryć świat poza granicami swojego domu. Decyduje się więc na odważną podróż w poszukiwaniu Wielkiej Przygody. Podczas swojej wyprawy musi pokonać wiele trudności oraz przekonać Strażnika krainy, do której zmierza, że jest odważna, mądra i gotowa na dzielenie się miłością do świata. W spektaklu, zrealizowanym w technikach teatru lalkowego na klimatycznej scenografii starego strychu, Pętelka spotyka różne postacie i przeżywa niezwykłe przygody, które zmieniają jej sposób postrzegania świata.

Spektakl powstał na podstawie opowiadania Joanny Nadziei Wolańskiej

8 sierpnia 2024, godzina 17.00
Spektakl „Zaczarowany kapturek”, Teatr Falkoshow
Dla kogo: spektakl familijny

Reżyseria, scenografia, scenariusz: Krzysztof Falkowski
Forma spektaklu: teatr pacynkowy

Bajka o Czerwonym Kapturku może jeszcze raz zaskoczyć - za sprawą magika, który stworzy spektakl jak żaden inny! Ten sztukmistrz zaprasza nas do niezwykłego świata baśni i teatru jednocześnie. W jego wyczarowanej interpretacji pojawią się wilk, babcia, myśliwy, mama oraz Czerwony Kapturek, jednak w zupełnie nowych odsłonach. Przedstawienie przybiera formę tradycyjnego teatru pacynek, gdzie aktor-magik zręcznie wciela się w każdą postać, błyskawicznie zmieniając lalki na swoich dłoniach. Barwne scenografię przenoszą widza w różne magiczne miejsca zdarzeń, zaś muzyka nasyca spektakl ciekawymi brzmieniami, podkreślając niezwykłość tego niezapomnianego widowiska.

BILETY

Bilety: 40 zł - 2 osoby, 54 zł - 3 osoby, 64 zł - 4 osoby, 75 zł - 5 osób

Bilety w sprzedaży w kasie RCKP: Regionalne Centrum Kultur Pogranicza, ul. Kolejowa 1 (p. 234)

Godziny otwarcia kasy RCKP: poniedziałek - piątek 10.00-17.30 oraz na godzinę przed wydarzeniami

oraz w sprzedaży online: https://bilety.rckp.krosno.pl/

Opracowanie informacji prasowej: Weronika Matelowska, Amelia Wojciechowska/PANS Krosno



ul. Kolejowa 1 RCKP Krosno
Organizator: RCKP Krosno
Rozpoczęcie: 11.07.2024
Wernisaż Marty Jamróg "Odpowiedź przyjdzie później" Wernisaż Marty Jamróg "Odpowiedź przyjdzie później" Wernisaż Marty Jamróg odbędzie się 16 maja o godz. 18:00, natomiast 17 maja o godz. 17:00 jest zaplanowane bezpłatne oprowadzanie po wystawie. Obydwu wydarzeniom będzie towarzyszyć tłumacz na PJM. W programie uwzględnione są również warsztaty: Kuratorka Agata Sulikowska-Dejena o wystawie Marty Jamróg:Wystawa Marty Jamróg pt. Odpowiedź przyjdzie później jest pierwszą tak dużą ekspozycją prac o tematyce autobiograficznej. Została pomyślana jako opowieść, którą autorka rozpoczyna długo przed II wojną światową w domu swoich pradziadków w jednej z podkarpackich wsi. W centrum zainteresowań autorki znalazły się wojenne doświadczenia rodziny, pamięć i trauma oraz współczesne formy opresji i przemocy, jak również afirmacja dzikości natury, poszukiwania stanu harmonii z nią oraz rozważania nad procesami życia i śmierci. Pracując nad projektem, artystka wychodzi z pracowni malarskiej – rozpoczyna badania terenowe, eksperymentuje, pracuje w przestrzeniach opuszczonych i zapomnianych. Szukając własnego miejsca i tożsamości wynajduje w rodzinnym domu pamiątki po przodkach, kolekcjonuje przedmioty przesiąknięte czyjąś historią, przegląda się w nich i przetwarza je artystycznie. Jej system pracy przypomina procedury psychoterapii, w której wyjmuje się pewien obiekt z podświadomości pacjenta, pracuje nad nim i nad obudzonymi emocjami, a następnie włącza go ponownie, ale już na nowych zasadach i z inną jego świadomością. Obiekty i instalacje są pokrywane siecią czarno-białych, punktowanych kropkami linii, które artystka określa jako „autograficzne gesty ręki” lub „pismo ciała”. Są to swobodnie kreślone linie o spontanicznym i instynktownym biegu. Przywodzą skojarzenia z surrealistycznym automatyzmem, w którym rysunek był medium ujawniającym nieświadomość rysującego. Autograficzne gesty spajają wszystkie obiekty i sale ekspozycji, rozlewają się na ściany i znaczą obrazy. Linie prowadzą nas przez następujące po sobie rozdziały opowieści. Przenosimy się do wiejskiej izby, wypełnionej kolekcją znalezionych i przygarniętych wiejskich sprzętów i dekoracji, w której centralne miejsce zajmuje instalacja z elementów łóżka. Autorka kondensuje w tym obiekcie treści kluczowe dla całej wystawy; kwestie poczucia bezpieczeństwa i przynależności, symbolikę narodzin i śmierci, balansowanie między jawą i snem. Instalacja wnosi pierwiastek oniryczny do całej przestrzeni, ale też poprzez włączenie w nią obrazu Dom pozwala poczuć trwałość i ciężar rodzinnej traumy. W kolejnych salach, jako widzowie, uczestniczymy w wizjach wojennej apokalipsy, okrucieństwa wobec zwierząt, przemocy symbolicznej wobec kobiet czy utajonych, eskalujących brutalnością lokalnych konfliktów. Ostatni rozdział to obrazy, które obok surrealnej warstwy estetycznej, są zapisem bardzo osobistych przemyśleń o sobie. Są to prace głęboko skupione na samopoznaniu, które przenoszą nas do świata wewnętrznego, dzięki nim wracamy do początków, do źródła. Artystka analizuje wielowymiarowość życia prenatalnego, oddziaływanie pamięci komórkowej oraz nierozłączność życia i śmierci. Marta Jamróg kreuje w nich łagodną, chociaż też tajemniczą rzeczywistość, w której znika podział na ludzi i zwierzęta, na sacrum i profanum, męskie stapia się z kobiecym, a cud narodzin ze śmiercią. Prace te przynoszą kolejne pytania i nadzieję, że odpowiedź, przyjdzie później.Marta Jamróg - ukończyła Małopolski Uniwersytet Ludowy we Wzdowie, następnie kształciła się na Uniwersytecie Wrocławskim na kierunkach etnologia (tytuł magistry) i filologia słowiańska (tytuł licencjatki).  W 2018 roku obroniła z wyróżnieniem dyplom na studiach podyplomowych z malarstwa na Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. Obecnie studiuje na Uniwersytecie Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie na kierunku Sztuka Współczesna.  Zajmuje się malarstwem sztalugowym i ściennym. Stworzyła Otwartą Galerię Murali pod mostem w Beskidzie Niskim. Przez 3 lata prowadziła galerię Ziemianka w ziemiance, we Frysztaku. Kuratorka wystaw twórców organicznych z Podkarpacia. W swojej twórczości porusza tematy związane ze światem zwierząt i przyrody. Zajmuje się traumą transgeneracyjną, artystycznymi ingerencjami w przestrzeń miejską i wiejską. Jej prace były pokazywane na wielu polskich i zagranicznych wystawach. Mieszka i tworzy na Podkarpaciu (fizycznie i duchowo) oraz w Nowym Jorku (duchowo).Partnerem Biura Wystaw Artystycznych jest ORLENData rozpoczęcia wydarzenia: 16.05.2025