Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 19 grudnia 2025 13:11
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Kończy się uciążliwy objazd przez rondo w Miejscu Piastowym i powiat krośnieński

Kierowcy mogą odetchnąć z ulgą – kończy się uciążliwy objazd prowadzący przez rondo w Miejscu Piastowym oraz powiat krośnieński, czyli drogami krajowymi DK28 i DK19. Już 22 grudnia do użytkowania zostanie oddany nowy most w Domaradzu, a równocześnie znikną utrudnienia na moście w Jurowcach. Oznacza to pełne przywrócenie przejezdności drogi wojewódzkiej nr 886 na całym modernizowanym odcinku.
Kończy się uciążliwy objazd przez rondo w Miejscu Piastowym i powiat krośnieński

Źródło: most w Jurowcach fot Kochanowicz

– Z zadowoleniem informuję, że obydwie budowy mostów zakończone są zgodnie z planem i mieszkańcy mogą swobodnie korzystać z dobrej jakości infrastruktury drogowej – podkreśla marszałek województwa podkarpackiego Władysław Ortyl.

Koniec objazdów i krótsza droga w Bieszczady

Oddanie do użytku nowych przepraw ma szczególne znaczenie komunikacyjne. Droga wojewódzka nr 886 łączy DK19 w Domaradzu z DK28 w rejonie Sanoka, stanowiąc jeden z najważniejszych skrótów z centralnej części Podkarpacia w kierunku Bieszczad. Dotychczasowe zamknięcia mostów wymuszały wielokilometrowe objazdy przez Miejsce Piastowe i drogi krajowe DK28 oraz DK19, co było uciążliwe zarówno dla mieszkańców, jak i dla tranzytu.

Inwestycje konieczne ze względów technicznych

Decyzja o budowie nowych mostów zapadła z powodu złego stanu technicznego starych obiektów oraz ich niewystarczających parametrów użytkowych. Jak wyjaśnia dyrektor Podkarpackiego Zarządu Dróg Wojewódzkich Piotr Miąso, w takich przypadkach generalny remont nie jest wystarczający, a jedynym rozwiązaniem pozostaje budowa nowej przeprawy – poprzedzona dokumentacją projektową, decyzją ZRID, przetargami i procedurą dopuszczenia do użytkowania.

Nowoczesne mosty i poprawa bezpieczeństwa

Most w Domaradzu na rzece Stobnica ma długość 73,26 m i szerokość 15,7 m. Oprócz dwupasowej jezdni powstała tu również droga pieszo-rowerowa o szerokości 3,5 m, a inwestycja objęła m.in. przebudowę skrzyżowania, system odwodnienia, oświetlenie, ekrany akustyczne oraz nowe nasadzenia zieleni.

Z kolei most w Jurowcach na potoku Rusawa ma 22,4 m długości i 21,2 m szerokości. Poza jezdnią wykonano tu drogę pieszo-rowerową oraz chodnik, rozbudowano zatokę autobusową, a po zakończeniu prac zlikwidowano most tymczasowy i drogę objazdową. Inwestycja uwzględniła także przeniesienie kapliczki w nowe, godne miejsce w sąsiedztwie kościoła.

Ponad 23 mln zł na drogę wojewódzką nr 886

Łączna wartość pięciu zadań realizowanych w ciągu DW 886 wyniosła ponad 23,1 mln zł. Obejmują one budowę dwóch nowych mostów w Domaradzu i Jurowcach, remont mostu w Humniskach, budowę chodnika oraz ronda w Grabownicy Starzeńskiej (to ostatnie zadanie zakończy się w IV kwartale 2026 roku).

– Szukamy rozwiązań, które pogodzą tranzytową funkcję dróg wojewódzkich z podwyższeniem bezpieczeństwa mieszkańców – podsumowuje marszałek Władysław Ortyl.

Oddanie mostów do użytku oznacza nie tylko poprawę bezpieczeństwa i komfortu podróży, ale przede wszystkim definitywny koniec uciążliwego objazdu przez rondo w Miejscu Piastowym oraz DK28 i DK19, na co kierowcy czekali od wielu miesięcy.



Podziel się
Oceń

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
PRZECZYTAJ
Reklama
  
Reklama