Zgodnie z ogłoszeniem, każdy pojazd zostanie zbudowany na czteroosiowym podwoziu z napędem 8×6 lub 8×8, wyposażonym w automatyczną lub zautomatyzowaną skrzynię biegów i dwuosobową kabinę. Głównym elementem będzie potężny wysięgnik typu „rotator” zamontowany za kabiną. Jego udźwig ma wynosić co najmniej 20 ton przy zastosowaniu zbloczy, 40 ton przy kącie 30 stopni oraz 50 ton przy kącie 50 stopni.

Nowe pojazdy otrzymają rozbudowany zestaw wciągarek: główne o uciągu minimum 25 ton na obrotnicy, dodatkowe o mocy 10 ton na przednich podporach hydraulicznych, dwie kolejne (10 ton każda) na pierwszym członie wysięgnika oraz potężną, 35-tonową wciągarkę z tyłu pojazdu. Załadunek i holowanie ułatwi tylne ramię holownicze o udźwigu minimum 24 ton w pozycji złożonej i 8 ton przy maksymalnym wysuwie.
Standardem wyposażenia będzie szeroka gama akcesoriów, m.in. zawiesia, szekle, łańcuchy, zblocza linowe, hol sztywny, zestawy do mocowania pojazdów, agregat prądotwórczy, sprzęt do dekontaminacji wstępnej, medyczny zestaw PSP R1, narzędzia elektryczne i akumulatorowe, pilarki, przecinarki do stali i betonu, sprzęt do oznakowania miejsca akcji, a także specjalistyczny sprzęt burzący.

Oprócz Krosna, nowoczesne rotatory trafią także do grup z Bielska-Białej, Częstochowy (SGRT „SZKOŁA”) oraz Tarnowa. Zwycięzca przetargu będzie miał czas na dostarczenie wszystkich czterech pojazdów do marca 2028 roku.
Dla strażaków z Krosna będzie to ogromne wzmocnienie potencjału ratowniczego. Nowy rotator pozwoli na sprawniejsze usuwanie skutków wypadków drogowych, katastrof budowlanych czy trudnych akcji wymagających podnoszenia i holowania dużych pojazdów. W podziale bojowym JRG Krosno najprawdopodobniej zastąpi SCRd Volvo „MEGACITY” lub pojazd wzmocni dodatkowo potencjał jednostki. Decyzja jeszcze nie zapadła. Po wybudowaniu remizy i otwarciu JRG Dukla, Specjalistyczna Grupa Ratownictwa Technicznego "KROSNO" zostanie wraz z pojazdami przeniesiona właśnie tam.
