Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

GDDKiA zapewnia, że jest już przygotowana na zimę. Do dyspozycji ma 500 tysięcy ton soli drogowej i 2,5 tysiąca pojazdów

Zimowym utrzymaniem dróg, za które odpowiada Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, w tym sezonie będzie się zajmować kilka tysięcy osób. Będą mieli do dyspozycji około 2500 pojazdów, m.in. pługi, pługosolarki i pługi wirnikowe.
GDDKiA zapewnia, że jest już przygotowana na zimę. Do dyspozycji ma 500 tysięcy ton soli drogowej i 2,5 tysiąca pojazdów

Autor: GDDKiA/Krzysztof Nalewajko

GDDKiA utrzymuje ponad 17 800 km dróg krajowych. Z uwzględnieniem dodatkowych jezdni, np. dróg serwisowych - ponad 21 000 km. Prace związane z zimowym utrzymaniem dróg (w szczególności odśnieżanie i usuwanie śliskości) prowadzone są w trybie 24-godzinnym 7 dni w tygodniu.

W tym sezonie zimowym – jak szacuje GDDKiA – zużytych może zostać około: 

  • 500 tys. ton soli drogowej, 
  • 3,4 tys. ton chlorku wapnia, 
  • 31 tys. ton materiałów uszorstniających. 

Utrzymanie dróg w zimie odbywać się będzie według standardów:

– w standardzie I – około 5,1 tys. km
– w standardzie II – około 11,2 tys. km
– w standardzie III – około 2,1 tys. km
– w standardzie V – około 2,8 tys. km

Ze szczegółami można zapoznać się TUTAJ.

Jak informuje GDDKiA plan zimowego utrzymania zakłada objęcie jednolitymi standardami zimowego utrzymania całych ciągów drogowych oraz utrzymanie tych standardów w czasie trwania całego sezonu zimowego.

- W przypadkach długotrwałego występowania skrajnie niekorzystnych warunków pogodowych, w szczególności takich jak zawieje i zamiecie śnieżne czy długotrwałe burze śnieżne, niweczących efekty odśnieżania dróg, osiągnięcie i utrzymanie na drogach standardu docelowego może być utrudnione. Co za tym idzie, mogą zdarzyć się odstępstwa od przyjętych standardów - zastrzega GDDKiA.

Kierowco - chcesz przejechać - przepuść

GDDKiA podkreśla, że zadaniem kierowców obsługujących sprzęt do zimowego utrzymania dróg jest zapewnienie przejezdności. Sprzęty są szerokie, niektóre zajmują cały pas drogi, poruszają się wolno, z prędkością ok. 40-50 km/h. Za sobą pozostawiają jednak odśnieżoną drogę - bezpieczniejszą i gwarantującą płynniejszy ruch. Dlatego GDDKiA apeluje o przepuszczanie takich pojazdów.

Tłumaczy, że utrudnianie im pracy, np. poprzez nieprzepuszczanie na drodze, zajeżdżanie drogi czy spychanie do rowów, stanowi zagrożenie dla zdrowia i życia zarówno pracowników służb oraz innych użytkowników dróg.

Autor: tom
Zdjęcia: GDDKiA/Krzysztof Nalewajko



Podziel się
Oceń

Reklama
Reklama
PRZECZYTAJ